Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32450
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Communication policies on organic products market
Other Titles Комунікаційна політика на ринку органічних продуктів
Коммуникационная политика на рынке органических продуктов
Authors Atanasoaie, George Sebastian
ORCID
Keywords екологічні (органічні) харчові продукти
рекламні засоби комунікацій
повідомлення
еко-маркування
рекламні методи комунікації
экологические (органические) пищевые продукты
рекламные средства коммуникаций
уведовление
эко-маркирование
рекламные методы коммуникаций
ecological food products (organic)
promotional communication
message
eco-label
promotional communication techniques
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32450
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Atanasoaie, George Sebastian Communication policies on organic products market [Текст] / G.S. Atanasoaie // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 61-68.
Abstract Основна мета даної статті полягає в аналізі рекламних зв'язків на ринку органічної продукції з урахуванням таких інструментів комунікаційної політики, як екологічне маркування, повідомлення, реклама, стимулювання збуту, зв'язки з громадськістю та участь у ярмарках і виставках. Основою дослідження є аналіз вторинних джерел спеціальної літератури щодо рекламних методів, які використовуються на ринку органічних продуктів харчування. Автор підкреслює, що реалізація декількох комунікаційних рекламних стратегій є дуже важливою з точки зору підвищення обізнаності цільових споживачів на ринку органічної продукції. Крім того, у рамках статті досліджені фактори, які визначають успіх чи провал рекламної кампанії на даному ринку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32450
Основной целью данной статьи является анализ рекламных связей на рынке органической продукции с учетом таких инструментов коммуникационной политики, как экологическая маркировка, сообщение, реклама, стимулирование сбыта, связи с общественностью и участие в ярмарках и выставках. Основой исследования является анализ вторичных источников специальной литературы, касающейся рекламных методов, которые используются на рынке органических продуктов питания. Автор подчеркивает, что реализация нескольких коммуникационных рекламных стратегий является очень важной с точки зрения повышения осведомленности целевых потребителей на рынке органической продукции. Кроме того, в рамках статьи исследованы факторы, которые определяют успех или провал рекламной кампании на данном рынке. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32450
The main objective of this article is to analyze the promotional communication on OP (organic products) market, considering some aspects of the announcement, eco-label, message, advertising, sales promotion, public relations and participation in fairs and exhibitions. It is based on the investigation of secondary sources of specialized literature regarding promotional communication techniques used in the market of organic food products. The paper highlights that implementation of several promotional communication strategies is vital in terms of raising people awareness in OP market. It explores factors that determine the success or failure of a promotional communication campaign in OP market as well. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32450
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
75585
China China
1
Czechia Czechia
2
France France
1
Germany Germany
5316842
India India
1
Ireland Ireland
401532
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
9
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
69607120
United Kingdom United Kingdom
34808288
United States United States
744395020
Unknown Country Unknown Country
69607119
Vietnam Vietnam
37793
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Canada Canada
1
China China
25
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
69607121
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
924249324
Unknown Country Unknown Country
1329777
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Atanasoaie_promotional communication.pdf 499,08 kB Adobe PDF 995186256

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.