Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32451
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The impact of information cascade on consumer's decision making in the frame of brand image within social media
Other Titles Воздействие информационного каскада на процесс принятия потребительских решений относительно имиджа бренда в социальных медиа
Вплив інформаційного каскаду на процес прийняття споживчих рішень щодо іміджу бренда в соціальних медіа
Authors Dehghani, M.
Abarde, Homa Choubtarash
Nourani, S.
ORCID
Keywords інформаційні каскади
імідж бренда
соціальні медіа
намір зробити покупку
информационные каскады
имидж бренда
социальные медиа
намерение совершить покупку
information cascades
brand image
social media
purchase intention
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32451
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Dehghani, Milad The impact of information cascade on consumer's decision making in the frame of brand image within social media [Текст] / M. Dehghani, H.C. Abarde, S. Nourani // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 69-75.
Abstract У роботі досліджується взаємозв'язок між впливом інформаційних каскадів на поведінку споживачів та іміджем бренда. Інформаційні каскади виникають у соціальних медіа в результаті того, що користувачі копіюють дії і рішення, прийняті іншими раніше. Інформаційні каскади в соціальних медіа сприяють тому, що між користувачами встановлюються тісні контакти і вони здатні впливати один на одного. Ефектами від впливу інформаційних каскадів на споживачів у період формування іміджу бренда є підвищення або зниження цінності бренда в очах споживачів, а також підвищення або зниження рівня довіри споживачів до бренда. Метою цієї роботи є дослідження особливостей поведінки тих споживачів, для яких імідж бренда відіграє важливу роль. Такі споживачі приймають рішення, ґрунтуючись на ідеях інших, що поширюються, у тому числі, і через соціальні медіа. У ході дослідження було проведено опитування, на основі якого були виявлені основні мотиви здійснення покупок і особливості впливу іміджу брендів через соціальних медіа. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32451
В работе исследуется взаимосвязь между влиянием информационных каскадов на поведение потребителей и имиджем бренда. Информационные каскады возникают в социальных медиа в результате того, что пользователи копируют действия и решения, принятые другими ранее. Информационные каскады в социальных медиа способствуют тому, что между пользователями устанавливаются тесные контакты и они способны влиять друг на друга. Эффектами от влияния информационных каскадов на потребителей в период формирования имиджа бренда являются повышение или понижение ценности бренда в глазах потребителей, а также повышение или снижение уровня доверия потребителей к бренду. Целью данной работы является исследование особенностей поведения тех потребителей, для которых имидж бренда играет важную роль. Такие потребители принимают решение, основываясь на идеях других, переданных, в том числе, и через в социальные медиа. В ходе исследования был проведен опрос, на основе которого были выявлены основные мотивы осуществления покупок и особенности влияние имиджа брендов через социальные медиа. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32451
This paper investigates a deeper relationship between effects of information cascades on customer’s action and influence of brand image. Information cascades on the social media occurs when an individual observes behaviors of others and then make the same decision that other individuals have already made. According to, information cascades on a social media could lead to that many users have a strong effect on each other like determining the most influential individual’s preference within a network. The information cascade can be used for one of two effects on consumers in brand image: it could cause the brand to seem higher or lower in Consumers' Buying Intentions and also could affect consumers' brand trust. The purpose of this study is research of the primary behaviors of those customers who engage with brand image. They affect and make the same decision by ideas that others have already shared in social media. The methodology of the study was a depth interview with Facebook. At the end, 160 college students at Eastern Mediterranean University offered their answers who concerning their motivation of buying and influencing of brands within social media. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32451
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
2
Bangladesh Bangladesh
1
Canada Canada
2
China China
19
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1
Finland Finland
83320
France France
6
Germany Germany
767256921
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1902492
India India
86006
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
3804983
Ireland Ireland
3804992
Israel Israel
199113
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
11687
Pakistan Pakistan
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
64817856
Russia Russia
8
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
94806
Spain Spain
215382
Sweden Sweden
117062
Taiwan Taiwan
204571
Turkey Turkey
3804984
Ukraine Ukraine
131198
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1903164255
United States United States
-681077835
Unknown Country Unknown Country
87695

Downloads

Australia Australia
2
Cayman Islands Cayman Islands
1
China China
137815
France France
2
Germany Germany
3
Ireland Ireland
3804991
Japan Japan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Philippines Philippines
1204674561
Portugal Portugal
2
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
160520
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
-681077836
United Kingdom United Kingdom
416037391
United States United States
-681077833
Unknown Country Unknown Country
64817853

Files

File Size Format Downloads
Dehghani_purchase intention.pdf 487.42 kB Adobe PDF 327477479

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.