Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вплив маркетингового середовища підприємства на процес розроблення маркетингової політики розподілу
Other Titles Влияние маркетинговой среды предприятия на процесс разработки маркетинговой политики распределения
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Keywords маркетингова політика розподілу
фактори
підсистема підприємства
взаємозв’язок
внутрішнє та зовнішнє середовище
маркетинговая политика распределения
факторы
подсистема предприятия
взаимосвязь
внутренняя и внешняя среда
marketing distribution policy
factors
enterprise subsystems
interrelation
internal and external environment
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Publisher ТОВ "Аграр Медіа Груп"
License
Citation Сигида, Л.О. Вплив маркетингового середовища підприємства на процес розроблення маркетингової політики розподілу [Текст] / Сигида Л.О. // Економічний часопис – ХХІ. – 2013. – №7-8(2). – C. 28-32.
Abstract Проаналізовано внутрішньофірмові фактори та фактори мікросередовища, що впливають на процес розроблення і реалізації маркетингової політики розподілу в межах підприємства. Розкрито зворотний вплив маркетингової політики розподілу на внутрішні підсистеми підприємства. Запропоновано схему взаємодії маркетингової політики розподілу із внутрішнім середовищем підприємства та його мікросередовищем. Визначено доцільність проведення моніторингу внутрішнього середовища та мікросередовища господарювання підприємства з метою розроблення ефективної політики розподілу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Проанализированы внутрифирменные факторы и факторы микросреды, влияющие на процесс разработки и реализации маркетинговой политики распределения на предприятии. Раскрыто обратное влияние маркетинговой политики распределения на внутренние подсистемы предприятия. Предложена схема взаимодействия маркетинговой политики распределения с внутренней средой предприятия и его микросредой. Определена целесообразность проведения мониторинга внутренней среды и микросреды хозяйствования предприятия с целью разработки эффективной политики распределения. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
While developing marketing distribution policy of an enterprise it is necessary to consider many factors. Purpose. The aim of the article is to find out ties and interrelationships between marketing distribution policy of an enterprise and its internal and external environments in order to find factors which promote or constrain development of marketing distribution policy. Result. According to the aim there have been analyzed intra enterprise and microenvironment factors influencing the development and realization of marketing distribution policy; shown a reverse impact of marketing distribution policy on the enterprise internal subsystems. There have also been defined that subsystems of enterprise promote formation of marketing distribution policy as a set of aspects of its manifestation; and factors of microenvironment specify its according to current market conditions, actions of competitors, intermediaries and other participants. Conclusions. As a result, it is proposed that permanent monitoring of enterprise internal and external microenvironment be carried out and the place of marketing distribution policy be analyzed, this being the first stage of developing and implementing a system of marketing distribution policy management. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Czech Republic Czech Republic
1
Denmark Denmark
1
EU EU
1
France France
2
Germany Germany
27
Netherlands Netherlands
2
Poland Poland
12
Russia Russia
26
Singapore Singapore
943
Turkey Turkey
33
Ukraine Ukraine
11464
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
22
United States United States
106
Unknown Country Unknown Country
187

Downloads

China China
3
EU EU
2
France France
3
Germany Germany
2
Japan Japan
1
Poland Poland
1
Russia Russia
7
Ukraine Ukraine
12831
United States United States
5
Unknown Country Unknown Country
385

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_Ekon_Chasopys.pdf 592,81 kB Adobe PDF 13240

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.