Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингові комунікаційні практики громадських організацій із запобігання торгівлі людьми
Other Titles Marketing communication practices of public organizations to prevent human trafficking
Маркетинговые коммуникационные практики общественных организаций по предотвращению торговли людьми
Authors Борисова, Т.М.
Keywords торгівля людьми
маркетинг
некомерційна організація
маркетингова комунікація
уразлива група населення
торговля людьми
некоммерческая организация
маркетинговая коммуникация
уязвимая группа населения
human trafficking
marketing
public organization
marketing communication
vulnerable group
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Борисова, Т.М. Маркетингові комунікаційні практики громадських організацій із запобігання торгівлі людьми [Текст] / Т.М. Борисова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 75-85.
Abstract У статті представлена частина результатів дослідження стану виконання Україною Конвенції Ради Європи про заходи щодо протидії торгівлі людьми, в якому автор брала участь та готувала аналітичний звіт для GRETA. Проаналізовані маркетингові комунікаційні заходи за аспектами: координованість діяльності відправників, цільова спрямованість, тематика повідомлення, обґрунтованість вибору цільових аудиторій, канали передавання повідомлення, наявність зворотного зв'язку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738
В статье представлена часть результатов исследования состояния выполнения Украиной Конвенции Совета Европы о мероприятиях по противодействию торговле людьми, в котором автор принимала участие и готовила аналитический отчет для GRETA. Проанализированы основные аспекты маркетинговых коммуникационных мероприятий: координированность деятельности отправителей, целевая направленность, тематика сообщения, обоснованность выбора целевых аудиторий, каналы передачи сообщения, наличие обратной связи. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738
The aim of the article is to analyze marketing communicative measures against human trafficking which were implemented by public organizations in 15 regions of Ukraine in 2011-2012. There are following research objectives: - to investigate what kind of campaign or program of preventing the potential victims of human trafficking has been used by Ukrainian public organizations during 2011-2012; - to determine whether marketing communicative measures have been implemented on the basis of previously carried out researches for determining effective preventive methods and to find out if they were addressed to a target group of potential victims; - to analyze the material used for the campaigns or programs and its dissemination. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
2
Germany Germany
6496
Greece Greece
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
2
Romania Romania
1
Russia Russia
13
Spain Spain
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
6494
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
3248
United States United States
34277
Unknown Country Unknown Country
95

Downloads

China China
2
EU EU
1
France France
6
Germany Germany
2
Italy Italy
1
Poland Poland
1
Russia Russia
19
Ukraine Ukraine
6495
United Kingdom United Kingdom
1
Unknown Country Unknown Country
123

Files

File Size Format Downloads
Borysova_torhivlya_lyudmy.pdf 286,36 kB Adobe PDF 6651

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.