Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Система показників оцінки результативності взаємодії підприємств у маркетингових каналах
Other Titles Система показателей результативности взаимодействия предприятий в маркетинговых каналах
The system of indicators to measure the effectiveness of interaction between enterprises in marketing channels
Authors Доброскок, Ю.Б.
ORCID
Keywords маркетинг взаємодії
механізм взаємодії
канали збуту
система збуту
ефективність взаємодії
маркетинговий канал
маркетинг взаимодействия
механизм взаимодействия
каналы сбыта
система сбыта
эффективность взаимодействия
маркетинговый канал
marketing interaction
mechanism of interaction
distribution channels
marketing system
efficiency of interaction
marketing channel
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Доброскок, Ю.Б. Система показників оцінки результативності взаємодії підприємств у маркетингових каналах [Текст] / Ю.Б. Доброскок // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 99-109.
Abstract У рамках даної статті надана спроба систематизації підходів щодо використання маркетингу взаємодії в сучасних управлінських технологіях. На базі глибокого аналізу ролі маркетингу взаємодії в системі збуту підприємства посилена його аналітична складова, і на інструментальному рівні розроблена авторська система показників оцінки ефективності варіантів взаємодії бізнес-суб’єктів у маркетингових каналах. Ключові висновки щодо перспективності використання концепції маркетингу взаємодії зводяться до необхідності подальшого вдосконалювання аналітичних методів і управлінських підходів у системах руху товарів з урахуванням кризових процесів у споживчому секторі економіки. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
В рамках данной статьи предпринята попытка систематизации подходов по использованию маркетинга взаимодействия в современных управленческих технологиях. На базе глубокого анализа роли маркетинга взаимодействия в системе сбыта предприятия усилена его аналитическая составляющая и на инструментальном уровне разработана авторская система показателей оценки эффективности вариантов взаимодействия бизнес-субъектов в маркетинговых каналах. Ключевые выводы о перспективности использования концепции маркетинга взаимодействия сводятся к необходимости дальнейшего совершенствования аналитических методов и управленческих подходов в системах товародвижения с учетом кризисных процессов в потребительском секторе экономики. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
The aim of the article is to systematize the use of marketing approaches to interaction in modern management techniques, which allowed the detailed characterization of network, competitive and innovative approaches to consolidate network main role in sales policy formation of the enterprises in the consumer sector of economics. The theory of marketing channels management does not sufficiently reflect the role of marketing interaction, strategic marketing, forming the ideological basis for the relationship of market actors and defining the strategic direction of their joint work to obtain a synergistic effect. Issues related to the new paradigm of modern marketing, based on the interaction are the subject of attention of both foreign and domestic researchers, dictated by the need to establish long-term relationships with partners and customers. There is no consensus that there are no clear methodological tools of the use of «marketing interaction». So it is difficult to form its further development. In recent years, with the rise of the crisis, when markets were approaching the saturation state and intensified competition, the need for scientific and methodological approach to finding ways to improve relations with business partners became apparent. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

France France
1
Germany Germany
4400
Greece Greece
1
Ireland Ireland
129469
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
2
Russia Russia
4
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
2120483
United Kingdom United Kingdom
1074506
United States United States
17259454
Unknown Country Unknown Country
2120482

Downloads

China China
4
EU EU
2
France France
5
Germany Germany
748286
Italy Italy
2
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
62181
Russia Russia
9
Spain Spain
748289
Ukraine Ukraine
6360746
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1074507
Unknown Country Unknown Country
124

Files

File Size Format Downloads
Dobroskok_marketynh_vzayemodiyi.pdf 386,67 kB Adobe PDF 8994158

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.