Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33804
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Стратегія інноваційного управління сферою послуг на основі маркетингового підходу
Other Titles Стратегия инновационного управления сферой услуг на основе маркетингового подхода
Strategy of innovative service industry management on the basis of marketing approach
Authors Пілюшенко, В.Л.
Аракелова, І.О.
ORCID
Keywords соціально-економічний розвиток
сфера послуг
інноваційна стратегія
маркетинговий підхід
управління сферою послуг
социально-экономическое развитие
сфера услуг
инновационная стратегия
маркетинговый подход
управление сферой услуг
social and economic development
service industry
innovative strategy
marketing approach
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33804
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Пілюшенко, В.Л. Стратегія інноваційного управління сферою послуг на основі маркетингового підходу [Текст] / В.Л. Пілюшенко, І.О. Аракелова// Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 133-142.
Abstract У статті обґрунтовано необхідність розроблення та впровадження стратегії інноваційного розвитку сфери послуг. Запропонована структура удосконалення механізму управління розвитком сфери послуг на засадах маркетингу та зазначені основні фактори, що обмежують можливості розвитку маркетингових технологій у сфері послуг. Визначено роль і значення маркетингових інструментів для інноваційного розвитку сфери послуг, а також основні фактори впливу маркетингової системи на розвиток даної галузі. Запропоновані рекомендацій є базовими у формуванні оптимальних управлінських рішень щодо подальшого розвитку підприємств сфери послуг. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33804
В статье обоснована необходимость разработки и внедрения стратегии инновационного развития сферы услуг. Предложена структура совершенствования механизма управления развитием сферы услуг на принципах маркетинга и указаны основные факторы, ограничивающие возможности развития маркетинговых технологий в сфере услуг. Определены роль и значение маркетинговых инструментов для инновационного развития сферы услуг, а также основные факторы влияния маркетинговой системы на развитие данной отрасли. Предложенные рекомендации являются базовыми в формировании оптимальных управленческих решений по дальнейшему развитию предприятий сферы услуг. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33804
Necessity of development and implementation of the strategy of innovative development in the service industry has been proved. The structure of control mechanism improvement of service industry on the principals of marketing has been proposed and the prime factor limiting and significance of marketing instruments for innovative development of service industry as well as the prime factors of the marketing system influence on development of this branch have been determined. The proposed recommendations are base ones in formation of optimal managerial solutions as for the following development of enterprises in service industry. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33804
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
1289768007
China China
1
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
26308728
Greece Greece
77941
Ireland Ireland
2442354
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
15
Singapore Singapore
1912744362
Turkey Turkey
8
Ukraine Ukraine
-1274720409
United Arab Emirates United Arab Emirates
2
United Kingdom United Kingdom
246933362
United States United States
1912744361
Unknown Country Unknown Country
1289768005

Downloads

Albania Albania
1
Canada Canada
1
China China
136621048
Czechia Czechia
1
EU EU
5
Finland Finland
1
France France
-1274720408
Georgia Georgia
1
Germany Germany
1289768008
Greece Greece
749883
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Italy Italy
1289768004
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
575595
Netherlands Netherlands
1111099449
Poland Poland
246933363
Russia Russia
1251678048
Slovakia Slovakia
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1912744364
United Kingdom United Kingdom
81464893
United States United States
1111099448
Unknown Country Unknown Country
332
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Pilyushenko_Arakelova_sfera_posluh.pdf 374.1 kB Adobe PDF -1432152547

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.