Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33807
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз досліджень зарубіжних наукових шкіл ризик-менеджменту |
Other Titles |
Анализ исследований зарубежных научных школ риск-менеджмента Analysis of foreign schools of risk management |
Authors |
Посохов, І.М.
|
ORCID | |
Keywords |
зарубіжні наукові школи ризик-менеджменту дослідження ризик ризик-менеджмент публікація зарубежные научные школы риск-менеджмента исследование риск риск- менеджмент публикация foreign schools of risk management research risk risk management publication |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33807 |
Publisher | |
License | |
Citation | Посохов, І.М. Аналіз досліджень зарубіжних наукових шкіл ризик-менеджменту [Текст] / І.М. Посохов // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 164-172. |
Abstract |
У статті досліджені зарубіжні наукові школи ризик-менеджменту та виконано аналіз
основних наукових публікацій представників цих шкіл. На основі виконаного дослідження
автором виділено такі зарубіжні наукові школи ризик-менеджменту, як: американська,
англійська, німецька, швейцарська, австралійська. Окремо слід зазначити вагомий внесок у
розроблення сучасної теорії з оцінки ризику, використовуючи нечітку логіку та нечіткі множини,
японської наукової школи (Мамдані, Сугeно, Цукамото). Запропоновано основні напрямки
розвитку наукових досліджень.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33807 В статье исследованы зарубежные научные школы риск-менеджмента и выполнен анализ основных научных публикаций представителей этих школ. На основе выполненного исследования автором выделены такие научные школы риск-менеджмента, как: американская, английская, немецкая, швейцарская, австралийская. Отдельно следует отметить весомый вклад в разработку современной теории по оценке риска с использованием нечеткой логики и нечетких множеств японской научной школы (Мамдани, Сугeно, Цукамото). Предложены основные направления развития научных исследований. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33807 The aim of the article is to study the scientific development of foreign scientific schools of risk management and analysis of their main publications; the allocation of foreign scientific schools of risk management. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33807 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
![Argentina](/flags/ar.gif)
1
![Canada](/flags/ca.gif)
1
![China](/flags/cn.gif)
-846378045
![Czechia](/flags/cz.gif)
33357
![France](/flags/fr.gif)
5
![Germany](/flags/de.gif)
53520
![Greece](/flags/gr.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
100811
![Latvia](/flags/lv.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Morocco](/flags/ma.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1514437573
![Poland](/flags/pl.gif)
2124574169
![Romania](/flags/ro.gif)
1
![Russia](/flags/ru.gif)
25
![Spain](/flags/es.gif)
2
![Turkey](/flags/tr.gif)
8
![Ukraine](/flags/ua.gif)
-102313861
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
1011768974
![United States](/flags/us.gif)
-1390108890
![Unknown Country](/flags/--.gif)
54000
Downloads
![China](/flags/cn.gif)
-102313860
![Czechia](/flags/cz.gif)
1
![EU](/flags/eu.gif)
3
![France](/flags/fr.gif)
9
![Germany](/flags/de.gif)
877916579
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1
![Poland](/flags/pl.gif)
105532566
![Russia](/flags/ru.gif)
6
![Ukraine](/flags/ua.gif)
877916580
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
1
![United States](/flags/us.gif)
-797472139
![Unknown Country](/flags/--.gif)
173
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Posokhov_zarubizhni_naukovi_shkoly_ryzyk-menedzhmentu.pdf | 253,4 kB | Adobe PDF | 961579921 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.