Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Stakeholder’s expectations and objectives of the sport club in the context of marketing activities
Other Titles Очікування зацікавлених сторін та цілі спортивного клубу в контексті маркетингової діяльності
Ожидания заинтересованных сторон и цели спортивного клуба в контексте маркетинговой деятельности
Authors Kowalski, S.
ORCID
Keywords marketing communications
sport marketing
sport organizations
stakeholder’s expectations
marketing activities
маркетингові комунікації
маркетинг спорту
спортивні організації
очікування зацікавлених сторін
маркетингова діяльність
маркетинговые коммуникации
маркетинг спорта
спортивные организации
ожидания заинтересованных сторон
маркетинговая деятельность
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Kowalski, S. Stakeholder’s expectations and objectives of the sport club in the context of marketing activities [Текст] / S. Kowalski // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 1. - С. 110-115.
Abstract The purpose of the article is to identify the ways to achieve different sport organization goals through marketing activities. Commercialization of sport makes sport organization to seek the way to meet the needs of its stakeholders – main sponsors, supporters and local government, while providing opportunities for athletes and achieving success. The author pays attention to the issues of diversity goals and policies on the example of sport organizations aimed to achieve these goals. The basis for the analysis were sport organizations of Poland. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332
Мета статті полягає у визначенні шляхів досягнення цілей спортивної організації через маркетингову діяльність. У ході дослідження передбачається, що спортивна організація для задоволення потреб зацікавлених сторін має бути неординарною при реалізації маркетингової діяльності. Через неоднорідність цільової аудиторії стандартні рекламні заходи не матимуть позитивного ефекта. Тому у статті звертається увага на можливу різноманітність у здійсненні маркетингової політики спортивних організацій на прикладі спортивних організацій Польщі. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332
Цель статьи заключается в определении путей достижения задач спортивной организации через маркетинговую деятельность. В ходе исследования предполагается, что спортивная организация для удовлетворения потребностей заинтересованных сторон должна быть неординарной при реализации маркетинговой деятельности. Из-за неоднородности целевой аудитории стандартные рекламные мероприятия не будут иметь позитивного эффекта. Поэтому в статье обращается внимание на возможное разнообразие в осуществлении маркетинговой политики спортивных организаций на примере спортивных организаций Польши. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

A1 A1
1
Australia Australia
1
Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Germany Germany
9
Greece Greece
7384
Iran Iran
1
Ireland Ireland
147680
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
10
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
7
Ukraine Ukraine
501187
United Kingdom United Kingdom
252902
United States United States
2920437
Unknown Country Unknown Country
501186
Vietnam Vietnam
7386

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
37
France France
2
Germany Germany
4
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
4
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
1502677
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2920437
Unknown Country Unknown Country
73
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kowalski_sport_club.pdf 337,35 kB Adobe PDF 4423241

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.