Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Hungarian students’ carrier aspirations
Other Titles Кар’єрні прагнення студентів Угорщини
Карьерные стремления студентов Венгрии
Authors Andrea, S.G.
ORCID
Keywords carrier aspirations
entrepreneurship
role of higher institutions in entrepreneurship
entrepreneurial intentions
decision-making process
кар’єрні прагнення
підприємництво
роль вищої освіти в підприємництві
підприємницькі наміри
процес прийняття рішення
карьерные стремления
предпринимательство
роль высшего образования в предпринимательстве
предпринимательские намерения
процесс принятия решения
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987
Publisher Sumy State University
License
Citation Andrea, S.G. Hungarian students’ carrier aspirations [Текст] / S.G. Andrea // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 2. - С. 196-207.
Abstract The article analyzes the students’ carrier aspiration, right after their graduation and five years after their studies. It examines the differences arising from the students’ family business background and their most important social variables (gender, age). Then the study highlights the effects of study field on the students’ intention. The direct effect of education on starting an enterprise is undiscovered in the literature, the paper deals with the influence of availability and services use, offered by higher institutions. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987
У статті проаналізовані кар’єрні прагнення студентів після закінчення навчання та через п’ять років після навчання. Автором розглянуті відмінності у баченні студентами своєї майбутньої кар’єри залежно від бізнесу їх родини та їх соціальних характеристик (стать, вік). Дослідження кар’єрних прагнень студентів є особливо цінним у ході планування пропозиції спеціальностей вищими навчальними закладами. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987
В статье проанализированы карьерные стремления студентов после окончания ними обучения и через пять лет после обучения. Автором рассмотрены отличия в видении студентами своей будущей карьеры в зависимости от бизнеса их семьи и их социальных характеристик (пол, возраст). Исследование карьерных стремлений студентов является особенно ценным в ходе планирования предложения специальностей высшими учебными заведениями. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Bulgaria Bulgaria
2
Canada Canada
1
China China
13
France France
38971
Germany Germany
40161601
Greece Greece
5203921
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
293327627
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
38961
Poland Poland
1
Russia Russia
7
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1469774
Ukraine Ukraine
56881
United Kingdom United Kingdom
1092987445
United States United States
607384390
Unknown Country Unknown Country
76343
Vietnam Vietnam
5203923

Downloads

China China
33
Germany Germany
2
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
2101514279
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-831181086
Unknown Country Unknown Country
37
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Gubik.pdf 443,83 kB Adobe PDF 1270333273

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.