Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37734
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Феномен «контрманіпуляція» у сучасному інформаційному суспільстві
Other Titles The phenomenon «kontrmanipulation» in modern information society
Феномен «контрманипуляция» в современном информационном обществе
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords інформаційне суспільство
информационное общество
information society
контрманіпуляція
контрманипуляция
kontrmanipulation
мас-медіа
масс-медиа
media
повідомлення
сообщение
message
реклама
advertising
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37734
Publisher КНУ імені Тараса Шевченка
License
Citation Яненко, Я.В. Феномен «контрманіпуляція» у сучасному інформаційному суспільстві [Текст] / Я.В. Яненко // Наукові записки Інституту журналістики : науковий збірник / за ред. В.В. Різуна. – К. : КНУ імені Тараса Шевченка, 2013. – Вип. 53. – Жовтень–грудень. – С. 139–141.
Abstract У статті розглянуті особливості споживання інформації індивідом у сучасному інформаційному суспільстві. Проаналізовано феномен «контрманіпуляція» як можливість індивіда обирати найбільш важливу інформацію та свідомо обмежувати власний інформаційний простір. Особливу увагу приділено розгляду впливу на сучасне суспільство реклами як найбільш розвиненої форми інформаційних повідомлень.
В статье рассмотрены особенности потребления информации индивидом в современном информационном обществе. Проанализирован феномен «контрманипуляция» как возможность индивида выбирать наиболее важную информацию и сознательно ограничивать собственное информационное пространство. Особое внимание уделено рассмотрению влияния на современное общество рекламы как наиболее развитой формы информационных сообщений.
The article deals with features of the individual consumption of the information in modern information society. The study of the phenomenon «kontrmanipulation» as an ability of the individual to choose the most important information and consciously restrict their own information field. The particular attention is paid to influence on modern society advertisement which is the most advanced form of information message.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
France France
2
Germany Germany
69520
Greece Greece
1
Ireland Ireland
225106
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4966
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
4827467
United Kingdom United Kingdom
2418700
United States United States
38778510
Unknown Country Unknown Country
4827466

Downloads

China China
2
France France
4
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
51151789
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
38778515
Unknown Country Unknown Country
36

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_kontrmanipulation.pdf 196,85 kB Adobe PDF 89930354

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.