Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37919
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Гедонистические ценности в рекламе
Other Titles Hedonic values in advertising
Гедоністичні цінності у рекламі
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords гедонізм
гедонизм
hedonic
реклама
advertising
розкіш
роскошь
luxury
споживання
потребление
consumption
цінності
ценности
values
Type Article
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37919
Publisher Астропринт
License
Citation Яненко, Я.В. Гедоністичні цінності у рекламі [Текст] / Я.В. Яненко // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики : міжвузівський збірник наукових праць / ред. кол. В.П. Бех, В.І. Волович, В.І. Воронкова та ін.; гол. ред. О. Л. Скідін; відп. за вип. В. І. Подшивалкіна. – Одеса : Астропринт, 2010. – Вип. 46–47. – С. 74–79.
Abstract У статті розглянуті основні ціннісні пріоритети, що використовуються в рекламних меседжах. Проаналізовано тенденції, що впливають на гедоністичну спрямованість сучасної реклами. Визначено причини пропаганди в рекламі споживацького способу життя.
В статье рассмотрены основные ценностные приоритеты, используемые в рекламных месседжах. Проанализированы тенденции, влияющие на гедонистическую направленность современной рекламы. Определены причины пропаганды в рекламе потребительского образа жизни.
The article describes the basic value priorities are used in advertising message across. Analyzed the trends affecting the hedonistic orientation of modern advertising. The causes of propaganda in advertising consumer lifestyles.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Germany Germany
769185
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
264624
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3290
Poland Poland
1
Russia Russia
3
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
9269263
United Kingdom United Kingdom
4637923
United States United States
18537028
Unknown Country Unknown Country
61

Downloads

Australia Australia
1
Belarus Belarus
2
China China
2
Germany Germany
4
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
18537030
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
13
Ukraine Ukraine
9269287
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
33481388
Unknown Country Unknown Country
22
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_hedonic_values_advertising2010.pdf 227,89 kB Adobe PDF 61287754

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.