Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37920
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Социальные оксюмороны в украинской рекламе
Other Titles Соціальні оксюморони в українській рекламі
Social oxymorons in the Ukrainian advertising
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords реклама
advertising
соціальний оксюморон
социальный оксюморон
social oxymoron
трансляція
трансляция
broadcast
цінності
ценности
values
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37920
Publisher ХНУ імені В.Н. Каразіна
License
Citation Яненко, Я.В. Социальные оксюмороны в украинской рекламе [Текст] / Я.В. Яненко // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : збірник наукових праць. – Вип. 17. – Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2011. – С. 355–358.
Abstract У статті проаналізовано соціальні оксюморони як важливу особливість сучасної української реклами. З'ясовано, що причинами існування соціальних оксюморонів в українській рекламі є формування “кліпової свідомості” і “сурогатів героїв”, ілюзорні образи продуктів в рекламі та “мозаїчність” інтересів індивідів. Виявлено основні соціальні оксюморони: “спорт” – “алкоголь”; “натуральність” – “синтетичність”; “здоров'я” – “ліки”, “високий статус” – “низький рівень доходу”.
В статье проанализированы социальные оксюмороны как важная особенность современной украинской рекламы. Выяснено, что причинами существования социальных оксюморонов в украинской рекламе является формирование “клипового сознания” и “суррогатов героев”, иллюзорные образы продуктов в рекламе и “мозаичность” интересов индивидов. Выявлены основные социальные оксюмороны: “спорт” – “алкоголь”; “натуральность” – “синтетичность”; “здоровье” – “лекарство”; “высокий статус” – “низкий уровень дохода”.
The article analyzes the social oxymoron as an important feature of the modern Ukrainian advertising. It was found that the reasons for the existence of social oxymorons in the Ukrainian advertising is to create “clip” consciousness and “surrogate heros”, the illusory images of products in advertising and “mosaic” of interests of individuals. Identified the major social oxymorons: “sport” – “alcohol”, “naturalness” – “synthetic”, “health” – “medicine”, “high status” – “low income”.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
China China
5470785
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
87
Greece Greece
1
Ireland Ireland
192324
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2876
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
1845287
United Kingdom United Kingdom
928395
United States United States
10941569
Unknown Country Unknown Country
1845286

Downloads

Australia Australia
1
Austria Austria
1
Belarus Belarus
3
China China
5
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
384651
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
55
Ukraine Ukraine
21226645
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
928394
Unknown Country Unknown Country
76

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_social_oxymorons_ukrainian_advertising2011.pdf 251,18 kB Adobe PDF 22539837

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.