Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38378
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title System solution of evaluation of the brand management’s efficiency in the competitive environment: a methodology of benchmarking
Other Titles Системне рішення оцінки ефективності бренд-менеджменту в конкурентному середовищі: методологія бенчмаркінгу
Системное решение оценки эффективности бренд-менеджмента в конкурентной среде: методология бенчмаркинга
Authors Kendiukhov, O.V.
Keywords benchmarking
brand management efficiency
brand evaluation
brand standard
brand identification
trademark
бенчмаркінг
ефективність бренд-менеджменту
оцінка бренда
еталон бренда
ідентифікація бренда
торгова марка
бенчмаркинг
эффективность бренд-менеджмента
оценка бренда
эталон бренда
идентификация бренда
торговая марка
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38378
Publisher Sumy State University
License
Citation Kendiukhov, O.V. System solution of evaluation of the brand management’s efficiency in the competitive environment: a methodology of benchmarking [Текст] / O.V. Kendiukhov // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 39-46.
Abstract У статті на основі узагальнення результатів досліджень провідних вчених у сфері бренд- менеджменту доведено, що застосування бенчмаркінгу для оцінки ефективності бренд- менеджменту є найбільш адекватною сучасним ринковим умовам системою оцінки. Внаслідок цього в статті розроблено методику оцінки ефективності бренд-менеджменту на основі бенчмаркінгу. Практичне використання системи критеріальних показників ефективності бренд- менеджменту передбачає стратегічну орієнтацію підприємства на інтенсивний шлях розвитку власних торговельних марок і досягнення високого рівня ефективності в динаміці, виявлення резервів удосконалення використання потенціалу брендів.
В статье на основе обобщения результатов исследований ведущих ученых в сфере брендового менеджмента доказано, что применение бенчмаркинга для оценки эффективности брендового менеджмента является наиболее адекватным современным рыночным условием системой оценки. Вследствие этого в статье разработана методика оценки эффективности брендового менеджмента на основе бенчмаркинга. Практическое использование системы критериальных показателей эффективности брендового менеджмента предусматривает стратегическую ориентацию предприятия на интенсивный путь развития собственных торговых марок и достижение высокого уровня эффективности в динамике, выявление резервов совершенствования использования потенциала брендов.
The author states that application of benchmarking for evaluation of the brand management’s efficiency is the most adequate estimation system in modern market conditions. Method of evaluation of the brand management’s efficiency on the basis of benchmarking is developed in the article. The practical use of the criterion indexes system of the brand management’s efficiency foresees the strategic orientation of enterprise on the intensive way of own trademarks development and achievement of high efficiency level in a dynamics.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
1
China China
54
France France
3
Germany Germany
142
Hong Kong Hong Kong
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
2
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
2455
United Kingdom United Kingdom
2
United States United States
141
Unknown Country Unknown Country
54

Downloads

Australia Australia
1
China China
17
Germany Germany
2
Hong Kong Hong Kong
1
Moldova Moldova
2
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2456
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
23

Files

File Size Format Downloads
Kendiukhov.pdf 385,67 kB Adobe PDF 2504

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.