Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38386
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Gamification as a new trend in marketing |
Other Titles |
Геймификация как новый тренд в маркетинге Гейміфікація як новий тренд у маркетингу |
Authors |
Widawska-Stanisz, A.
|
ORCID | |
Keywords |
marketing gamification relations with customers relationship marketing management маркетинг гейміфікація відносини з клієнтами маркетинг відносин управління маркетинг геймификация отношения с клиентами маркетинг отношений управление |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38386 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Widawska-Stanisz, A. Gamification as a new trend in marketing [Текст] / A. Widawska-Stanisz // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - С. 57-64. |
Abstract |
У статті автор досліджує особливості гейміфікації як нового тренду в маркетингу та
наводить приклади його використання. Зазначається, що використання принципів гейміфікації в
компанії вимагає від маркетологів не лише належного планування і впровадження, а й творчості
та інноваційного підходу. Автором обґрунтовано, що гейміфікація є інструментом підвищення
конкурентоспроможності компанії. В статье автор исследует особенности геймификации как нового тренда в маркетинге и приводит примеры его использования. Указывается, что использование принципов геймификации в компании требует от маркетологов не только соответственного планирования и внедрения, но и творчества и инновационного подхода. Автором обосновано, что геймификация является инструментом повышения конкурентоспособности компании. The article deals with area and the examples to use gamification as a new trend in marketing. The using of gamification in company marketing actions require from marketers not only proper planning and introducing but a lot of creativity and innovation. It has been assumed that gamification can be a reply of a company to increase its competitiveness. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
60739
Austria
136680
Brazil
-40770455
Cambodia
1
Canada
44118
Chile
1
China
37921747
Colombia
61421
Czechia
85296536
Denmark
1
EU
1
Egypt
1
Finland
1
France
190217
Germany
190668467
Greece
149079
Hong Kong SAR China
58540
Hungary
1709000632
India
131962
Indonesia
-325967869
Iran
23898
Ireland
23318
Italy
422107392
Japan
208400011
Kenya
68382
Lithuania
149544
Malaysia
1709000629
Malta
-1915240924
Mexico
1
Netherlands
199719
New Zealand
1
Norway
1
Peru
1
Philippines
93406
Poland
118557
Portugal
199351
Qatar
1
Russia
6
Serbia
1
Singapore
93280
Slovakia
1
South Africa
1
South Korea
1079266280
Spain
1347419
Sweden
85959
Switzerland
1
Taiwan
-325967858
Thailand
63990
Turkey
422107394
Ukraine
422107396
United Arab Emirates
79169
United Kingdom
189306
United States
35693591
Unknown Country
124
Vietnam
1671637983
Downloads
Australia
1
Austria
1
Belgium
158515
Brazil
2
Canada
3
China
35693591
Czechia
-978005688
Denmark
24829
Egypt
1486000704
Finland
1
France
-40770454
Georgia
1
Germany
422107395
Greece
1347413
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1
India
144849
Indonesia
-325967866
Iran
-40770451
Ireland
5
Israel
1
Italy
1709000628
Japan
1671637982
Lithuania
216147
Macao SAR China
1
Malaysia
3
Mexico
1
Netherlands
114309
New Zealand
1
Philippines
1
Poland
1147243466
Portugal
52555
Russia
3
Serbia
1
Singapore
1
South Africa
220179
South Korea
1030892407
Switzerland
1
Taiwan
167630
Thailand
-1022474675
Tunisia
2
Turkey
154655
Ukraine
422107397
United Arab Emirates
1
United Kingdom
136700
United States
35693592
Unknown Country
106
Vietnam
-325967865
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Widawska-Stanisz.pdf | 411,43 kB | Adobe PDF | 934190787 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.