Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39004
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Entrepreneurial environmental management model of marketing in a political-administrative system of Ukraine
Other Titles Антрепренерская модель управления экологическим маркетингом в современной политико-административной системе Украины
Антрепренерська модель управління екологічного маркетингу в сучасній політико-адміністративній системі України
Authors Sadchenko, O.V.
Nosachov, I.Yu.
ORCID
Keywords entrepreneurial model of management
environmental marketing
administrative system
consulting center
business culture
organizational and management system
customer needs
market
антрепренерська модель управління
екологічний маркетинг
адміністративна система
консалтинговий центр
бізнес-культура
організаційно-управлінська система
потреби клієнта
ринок
антрепренерская модель управления
экологический маркетинг
административная система
консалтинговый центр
бизнес-культура
организационно-управленческая система
потребности клиента
рынок
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39004
Publisher Sumy State University
License
Citation Sadchenko O.V. Entrepreneurial environmental management model of marketing in a political-administrative system of Ukraine [Internet source] / O.V. Sadchenko, I.Yu. Nosachov // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2015. – № 1.
Abstract Головна мета статті – розглянути пропозиції щодо впровадження антрепренерськой моделі управління природокористуванням, зокрема екологічним маркетингом, в сучасних політико-адміністративних системах. В умовах ускладнення соціальної структури суспільства, формування щільної мережі комунікацій, глобалізація культурного та економіко-екологічного простору нами пропонуються нові механізми взаємовідносин між державою і громадянським суспільством у сфері природокористування.
Главная цель статьи – рассмотреть предложения по внедрению антрепренерской модели управления природопользованием, в частности экологическим маркетингом, в современных политико-административных системах. В условиях усложнения социальной структуры общества, формирования плотной сети коммуникаций, глобализация культурного и экономико-экологического пространства нами предлагаются новые механизмы взаимоотношений между государством и гражданским обществом в сфере природопользования.
The article deals with proposals for entrepreneurial model of environmental management, in particular environmental marketing in modern political and administrative systems. In the context of the complexity of the social structure, forming a dense network of communications, globalization, cultural and economic-ecological space offers new mechanisms for the relationship between the state and civil society in environmental management.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Austria Austria
1
Canada Canada
1
China China
1
Estonia Estonia
207589
France France
3
Germany Germany
8
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
Iran Iran
1
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
62465
Italy Italy
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2151631
United Kingdom United Kingdom
1078337
United States United States
12106563
Unknown Country Unknown Country
2151630
Vietnam Vietnam
7560

Downloads

Australia Australia
1
China China
1242
Germany Germany
7556
India India
1
Iraq Iraq
1
Israel Israel
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
17765803
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
17765803
Unknown Country Unknown Country
17
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Sadchenko_Nosachev.pdf 309,02 kB Adobe PDF 35540433

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.