Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39646
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління формуванням та розвитком інноваційної культури підприємства
Other Titles Управління формуванням та розвитком інноваційної культури підприємства
Management of formation and development of enterprise’s innovative culture
Authors Shypulina, Yuliia Serhiivna  
Keywords інноваційна культура підприємства
формування та розвиток
діагностика інноваційної культури
елементи інноваційної культури
оптимізація управління
инновационная культура предприятия
формирование и развитие
диагностика инновационной культуры
элементы инновационной культуры
оптимизация управления
enterprise’s innovative culture
formation and development
diagnostics of innovation culture
innovative culture elements
optimizing management
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39646
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Шипуліна, Ю.С. Управління формуванням та розвитком інноваційної культури підприємства [Текст] / Ю. С. Шипуліна // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 202-212.
Abstract Розроблено формалізований підхід до управління процесом формування і розвитку інноваційної культури підприємства, конкретизовано зміст процедур управління. Розроблено та апробовано підхід до вибору управлінських дій залежно від стану складових підсистем та елементів інноваційної культури. Запропоновано та апробовано економіко-математичну модель для оптимізації структури інструментів і методів формування та розвитку інноваційної культури підприємства.
Разработан формализованный подход к управлению процессом формирования и развития инновационной культуры предприятия, конкретизировано содержание процедур управления. Разработан и апробирован подход к выбору управленческих действий в зависимости от состояния составляющих подсистем и элементов инновационной культуры. Предложена и апробирована экономико-математическая модель для оптимизации структуры инструментов и методов формирования и развития инновационной культуры предприятия.
The aim of the article. The aim of the article is the elaboration of theoretical and methodological bases of formation and development of enterprise’s innovative culture based on diagnostic of its condition. An innovative culture is viewed as a key element of innovative environment at the enterprise.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
1
Finland Finland
1
France France
2
Germany Germany
4
Italy Italy
3
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
907
Poland Poland
1
Russia Russia
2
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
279
United Kingdom United Kingdom
3626
United States United States
594
Unknown Country Unknown Country
15

Downloads

China China
2
Finland Finland
1
France France
2
Germany Germany
5438
Norway Norway
1
Romania Romania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
243
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
33

Files

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.