Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі
Authors Zaika, Inha Yuriivna
Keywords прецедентні імена
прецедентные имена
precedent names
лінгвокультурологія
лингвокультурология
cultural linguistics
Type Competitive_scientific_work
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049
Publisher СумДУ
License
Citation Заїка, І.Ю. Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі: Конкурсна наукова робота [Текст]/ І.Ю.Заїка. - Суми: СумДУ, 2015. - 37 с.
Abstract Робота присвячена дослідженню прецедентних імен як засобу атрактивності в англомовному рекламному дискурсі. Матеріалом дослідження слугували різножанрові рекламні тексти, представлені в загальнонаціональних, регіональних та міських журналах. Мета дослідження полягає у лінгво-когнітивному аналізі змістовно-семантичних і функціональних властивостей прецедентних імен у текстах сучасної друкованої американської реклами. Робота приймала участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук із галузі «Романо-германські мови і літератури», де посіла друге місце.
Работа посвящена исследованию прецедентных имен как средства атрактивности в англоязычном рекламном дискурсе. Материалом исследования послужили разножанровые рекламные тексты, представленные в общенациональных, региональных и городских журналах. Цель исследования заключается в лингво-когнитивном анализе содержательно-семантических и функциональных свойств прецедентных имен в текстах современной печатной американской рекламы. Работа принимала участие во II туре Всеукраинского конкурса студенческих научных работ по естественным, техническим и гуманитарным наукам в области «Романо-германские языки и литературы», где заняла второе место.
The scientific work is devoted to the research of precedent names as means of attractiveness in the English advertising discourse. Research materials were advertising texts of different genres presented in national, regional and city magazines. The purpose of research is cognitive-linguistic and semantic analysis of content and functional properties of precedent names in modern printed texts of American advertising. The work participated in the second tour of student scientific works competition in natural, technical and humanitarian sciences in the field of "Romano-Germanic languages ​​and literature", where took the second place.
Appears in Collections: Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
2
China China
10
Czechia Czechia
2
France France
2
Germany Germany
165768
Greece Greece
1
Hungary Hungary
4
Ireland Ireland
642827
Italy Italy
6
Japan Japan
5
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
10126
Romania Romania
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
149
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
3613565
United Kingdom United Kingdom
20247
United States United States
642828
Unknown Country Unknown Country
3382

Downloads

Austria Austria
1
China China
3379
Czechia Czechia
331528
EU EU
10
Estonia Estonia
15
Finland Finland
3613563
France France
2128190
Georgia Georgia
1
Germany Germany
2128199
Italy Italy
3
Japan Japan
5
Jordan Jordan
6
Lithuania Lithuania
331527
Luxembourg Luxembourg
5
Moldova Moldova
111575
Netherlands Netherlands
331526
Norway Norway
3380
Poland Poland
2128190
Romania Romania
331532
Russia Russia
20248
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
5098933
United Kingdom United Kingdom
20246
United States United States
3613564
Unknown Country Unknown Country
111562

Files

File Size Format Downloads
Precedent names_Zaika.pdf 575,41 kB Adobe PDF 20307190

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.