Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41660
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІлляшенко, Сергій Миколайович-
dc.contributor.authorИльяшенко, Сергей Николаевич-
dc.contributor.authorIlliashenko, Serhii Mykolaiovych-
dc.date.accessioned2015-07-22T11:44:13Z-
dc.date.available2015-07-22T11:44:13Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationIlliashenko, S.M. Innovative process rational choice grounding in organization [Текст] / S.M. Illiashenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - С. 11-20.ru_RU
dc.identifier.urihttp://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41660-
dc.description.abstractThe generalized scheme of innovative activity in organization, characterizing interconnections between in novative process types, innovative business and innovative strategies, is investigated. The essence of SRRCW, innovations marketing types and works on the innovative and life cycle stages of the new product, is confirmed. Author developed table of decisions and innovative process variants choice algorithm block - scheme, which are reasonably to be implemented in the concrete organization, depending on state of its innovative development potential subsystems constituents and stage of the innovative product rad icalization. The received results form base to choose rational variant of the organization innovative process and its innovative strategy in the concrete market conditions, allow to provide mutually coordinated interconnection between SRRCW and innovations marketing on the innovative process stages.ru_RU
dc.description.abstractРозроблена узагальнена схема інноваційної діяльності організації, що характеризує взаємозв’язки видів інноваційного процесу, інноваційного бізнесу та інноваційних стратегій. Уточнено сутність і зміст видів НДДКР та робіт маркетингу інновацій на етапах інноваційного й життєвого циклу нового продукту. Розроблено таблицю рішень та блок-схему алгоритму вибору варіантів інноваційного процесу, які доцільно реалізувати конкретній організації, залежно від стану складових підсистем її потенціалу інноваційного розвитку та ступеня радикалізації інноваційного продукту. Отримані результати в комплексі формують підґрунтя для вибору раціонального варіанту інноваційного процесу організації та її інноваційної стратегії в конкретних ринкових умовах, дозволяють забезпечити взаємоузгоджену взаємодію НДДКР і маркетингу інновацій на етапах інноваційного процесу.ru_RU
dc.description.abstractРазработана обобщенная схема инновационной деятельности организации, которая характеризует взаимосвязи видов инновационного процесса, инновационного бизнеса и инновационных стратегий. Уточнена сущность и содержание видов НИОКР и работ маркетинга инноваций на этапах инновационного и жизненного цикла нового продукта. Разработана таблица решений и блок-схема алгоритма выбора вариантов инновационного процесса, которые целесообразно реализовать конкретной организации, в зависимости от состояния составляющих подсистем ее потенциала инновационного развития и степени радикализации инновационного продукта. Полученные результаты в комплексе формируют предпосылки для выбора рационального варианта инновационного процесса организации и ее инновационной стратегии в конкретных рыночных условиях, позволяют обеспечить взаимосогласованное взаимодействие НИОКР и маркетинга инноваций на этапах инновационного процесса.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherSumy State Universityru_RU
dc.subjectinnovative processru_RU
dc.subjectstructure variant choiceru_RU
dc.subjectinnovations marketingru_RU
dc.subjectSRRCWru_RU
dc.subjectinnovative businessru_RU
dc.subjectinnovative development potentialru_RU
dc.subjectinnovative strategiesru_RU
dc.subjectінноваційний процесru_RU
dc.subjectвибір варіанту структуриru_RU
dc.subjectмаркетинг інноваційru_RU
dc.subjectНДДКРru_RU
dc.subjectінноваційний бізнесru_RU
dc.subjectпотенціал інноваційного розвиткуru_RU
dc.subjectінноваційні стратегіїru_RU
dc.subjectинновационный процессru_RU
dc.subjectвыбор варианта структурыru_RU
dc.subjectмаркетинг инновацийru_RU
dc.subjectНИОКРru_RU
dc.subjectинновационный бизнесru_RU
dc.subjectпотенциал инновационного развитияru_RU
dc.subjectинновационные стратегииru_RU
dc.titleInnovative process rational choice grounding in organizationru_RU
dc.title.alternativeОбґрунтування вибору раціональної структури інноваційного процесу в організаціїru_RU
dc.title.alternativeОбоснование выбора рациональной структуры инновационного процесса в организацииru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_innovative.pdf475.72 kBAdobe PDF44Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.