Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355
Title: Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine
Other Titles: Інноваційно-маркетингові напрями розвитку рекреаційно-туристичної галузі України
Инновационно-маркетинговые направления развития рекреационно-туристической отрасли Украины
Authors: Shevchenko, Hanna Mykolaivna
Ivanova, T.E.
Keywords: recreational-tourism industry
development
innovative-marketing directions
Ukraine
рекреаційно-туристична галузь
розвиток
інноваційно-маркетингові напрями
Україна
рекреационно-туристическая отрасль
развитие
инновационно-маркетинговые направления
Украина
Issue Year: 2015
Publisher: Sumy State University
Citation: Shevchenko H.M., Ivanova T.E. Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2015. № 3.
Abstract: У статті обґрунтовано необхідність розвитку рекреаційно-туристичної галузі України, всупереч складній політичній та економічній ситуації в країні, на основі новітніх маркетингових заходів. Розкрито особливості рекреаційних регіонів на основі аналізу відповідних природних ресурсів і запропоновано маркетингові заходи щодо розвитку рекреаційно-туристичних зон України, зокрема, створення бази даних об’єктів рекреаційного менеджменту, застосування методу маркетингу поколінь, посилення співпраці з державними установами та туристичними агентствами.
В статье обоснована необходимость развития рекреационно-туристической отрасли Украины, вопреки сложной политической и экономической ситуации в стране, на основе инновационных маркетинговых мероприятий. Раскрыты особенности рекреационных регионов на основе анализа соответствующих природных ресурсов, и предложены маркетинговые мероприятия по развитию рекреационно-туристических зон Украины, в частности, создание базы данных объектов рекреационного менеджмента, применение метода маркетинга поколений, усиление сотрудничества с государственными учреждениями и туристическими агентствами.
In the article the necessity of the development of recreational-tourism industry in Ukraine, despite the difficult political and economic situation in the country, based on the innovative marketing activities is grounded. The features of recreation areas on the analysis of the relevant natural resources are described, and the marketing activities for the development of recreational-tourist areas of Ukraine are proposed, in particular the creation of the database objects of recreational management, using the tool of marketing generations, the strengthening cooperation with government agencies and travel agencies.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355
Type: Article
Appears in Collections:Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views
Other11
United Arab Emirates1
Canada1
Germany4
Finland2
France2
United Kingdom3
Hong Kong1
Japan1
Portugal1
Russia1
Turkey1
Ukraine10
United States1
Downloads
Other10
United Arab Emirates1
China28
Germany6
France1
United Kingdom2
Italy1
Russia3
Turkey1
Ukraine5
United States3
Zimbabwe1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Shevchenko_Ivanova.pdf327.41 kBAdobe PDF62Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.