Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine
Other Titles Інноваційно-маркетингові напрями розвитку рекреаційно-туристичної галузі України
Инновационно-маркетинговые направления развития рекреационно-туристической отрасли Украины
Authors Shevchenko, Hanna Mykolaivna
Ivanova, T.E.
Keywords recreational-tourism industry
development
innovative-marketing directions
Ukraine
рекреаційно-туристична галузь
розвиток
інноваційно-маркетингові напрями
Україна
рекреационно-туристическая отрасль
развитие
инновационно-маркетинговые направления
Украина
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355
Publisher Sumy State University
License
Citation Shevchenko H.M., Ivanova T.E. Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2015. № 3.
Abstract У статті обґрунтовано необхідність розвитку рекреаційно-туристичної галузі України, всупереч складній політичній та економічній ситуації в країні, на основі новітніх маркетингових заходів. Розкрито особливості рекреаційних регіонів на основі аналізу відповідних природних ресурсів і запропоновано маркетингові заходи щодо розвитку рекреаційно-туристичних зон України, зокрема, створення бази даних об’єктів рекреаційного менеджменту, застосування методу маркетингу поколінь, посилення співпраці з державними установами та туристичними агентствами.
В статье обоснована необходимость развития рекреационно-туристической отрасли Украины, вопреки сложной политической и экономической ситуации в стране, на основе инновационных маркетинговых мероприятий. Раскрыты особенности рекреационных регионов на основе анализа соответствующих природных ресурсов, и предложены маркетинговые мероприятия по развитию рекреационно-туристических зон Украины, в частности, создание базы данных объектов рекреационного менеджмента, применение метода маркетинга поколений, усиление сотрудничества с государственными учреждениями и туристическими агентствами.
In the article the necessity of the development of recreational-tourism industry in Ukraine, despite the difficult political and economic situation in the country, based on the innovative marketing activities is grounded. The features of recreation areas on the analysis of the relevant natural resources are described, and the marketing activities for the development of recreational-tourist areas of Ukraine are proposed, in particular the creation of the database objects of recreational management, using the tool of marketing generations, the strengthening cooperation with government agencies and travel agencies.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
3912
Finland Finland
2
France France
208480
Germany Germany
39362
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Japan Japan
1
Netherlands Netherlands
9841
Portugal Portugal
1
Russia Russia
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1898
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
114081
United States United States
416958
Unknown Country Unknown Country
13

Downloads

China China
28
France France
1901
Germany Germany
6
Italy Italy
1
Russia Russia
3
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1740
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
114080
United States United States
39360
Unknown Country Unknown Country
11
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Shevchenko_Ivanova.pdf 327,41 kB Adobe PDF 157134

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.