Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42691
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Чинники впливу на розвиток промислового підприємства
Other Titles Факторы влияния на развитие промышленного предприятия
Factors which influence on the development of the enterprise
Authors Райко, Д.В.
Цейтлін, Л.М.
ORCID
Keywords розвиток
промислове підприємство
маркетингова діяльність
фактори
економіко-математичні моделі
развитие
промышленное предприятие
маркетинговая деяльность
факторы
экономико-математические модели
development
industrial enterprise
marketing activity
factors
mathematical models in economics
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42691
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Райко, Д.В. Чинники впливу на розвиток промислового підприємства [Текст] / Д.В. Райко, Л.М. Цейтлін // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 3. - С. 149-159.
Abstract Систематизовано чинники, що безпосередньо відповідають тим особливостям розвитку промислового підприємства, які раніше не враховувались, з тієї точки зору, що маркетинг є основою розвитку промислового підприємства. Розвиток маркетингової діяльності здійснюється на основі взаємозв’язку між суб’єктами, що забезпечують ефективність життєдіяльності підприємства, інформаційної взаємодії та на основі вирішення існуючих суперечностей, що виникають у процесі взаємодії підприємства з найвпливовішими суб’єктами внутрішнього середовища, а саме – партнерами і споживачами.
Целью данной статьи является систематизация факторов, которые непосредственно отвечают тем особенностям развития промышленного предприятия, которые раньше не были учтены, с точки зрения того, что маркетинг – основа развития промышленного предприятия. Развитие маркетинговой деятельности осуществляется во взаимосвязи между субъектами, которые обеспечивают эффективность жизнедеятельности предприятия, информационного взаимодействия и на основе решения существующих противоречий, которые возникают в процессе взаимодействия предприятия с самыми влиятельными субъектами внутренней среды, а именно – партнерами и потребителями.
The aim of this article is to analyze the tendencies in the main indicators of business activity in the machine-building industry of Ukraine, and to systemize the factors (such as use of fixed assets, resources, liquid assets, human resources, innovations, investment processes, information technology, marketing activities, consumer feedback). Those factors comprehensively take into account all facets of an enterprise's activity, reflect the interests of the shareholders, staff, consumers, partners, do not contradict the interests of the enterprise, the region and the state, immediately corresponds to previously neglected features of the enterprise development from the viewpoint of marketing. Marketing is the basis that connects the subjects, provides information interaction, resolute conflicts that arise in the enterprise dealings with its most important stakeholders, which are partners and consumers
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
France France
1
Germany Germany
4
Greece Greece
1693
Ireland Ireland
6581
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
188
Ukraine Ukraine
103406
United Kingdom United Kingdom
52267
United States United States
1112687
Unknown Country Unknown Country
103405

Downloads

China China
2
Germany Germany
13161
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3
Réunion Réunion
1
Ukraine Ukraine
577589
United Kingdom United Kingdom
13166
United States United States
1112686
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Rayko_Tseytlin.pdf 609.99 kB Adobe PDF 1716611

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.