Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43389
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості мовленнєвого впливу в рекламних текстах
Other Titles Особенности речевого воздействия в рекламных текстах
The peculiarity of speech influense of the advertising texts
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Тєлєтова, С.Г.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords рекламні тексти
лінгвістичне маніпулювання в рекламі
соціальна відповідальність реклами
алгоритм створення рекламного повідомлення
шокуюча реклама
рекламные тексты
лингвистическое манипулирование в рекламе
социальная ответственность рекламы
алгоритм создания рекламного сообщения
шокирующая реклама
advertising text
linguistic manipulation in advertising
social responsibility
algorithm for creating advertising messages
shocking advertising
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43389
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Тєлєтов, О.С. Особливості мовленнєвого впливу в рекламних текстах [Текст] / О.С. Тєлєтов, С.Г. Тєлєтова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 49-58.
Abstract У статті проаналізовано та класифіковано основні прийоми мовного маніпулювання в рекламі, доведено необхідність підвищення соціальної відповідальності рекламодавців та рекламовиробників, оскільки з плином часу рекламні тексти мають усе більший вплив на читачів, слухачів, глядачів. Запропоновані у статті узагальнення та подальше вдосконалення рекламного законодавства значною мірою зменшать негативні компоненти впливу стихійно існуючої реклами як на окремі верстви населення, так і на суспільство в цілому.
В статье проанализированы и классифицированы основные приёмы языкового манипулирования в рекламе, доказана необходимость повышения социальной ответственности рекламопроизводителей, поскольку с течением времени рекламные тексты имеют всё большее и большее влияние на читателей, слушателей, зрителей. Предложенные в статье обобщения и дальнейшее совершенствование рекламного законодательства значительно снизят негативное влияние стихийно существующей рекламы как на отдельные слои населения, так и на общество в целом.
The article shows that although over time advertising texts have an increasing influence on readers, listeners, viewers the responsibility of advertisers is not increased.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
1
China China
2013603278
Czechia Czechia
29667969
Denmark Denmark
2013603281
Finland Finland
1
France France
153989
Germany Germany
31366
Greece Greece
1173962
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
157091
Italy Italy
176604
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1876241690
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
10380
Poland Poland
1936114249
Portugal Portugal
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2013603274
United Kingdom United Kingdom
113461254
United States United States
-873163632
Unknown Country Unknown Country
535036747

Downloads

Austria Austria
1594697495
Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
China China
-873163631
Czechia Czechia
-674981852
Denmark Denmark
1
Estonia Estonia
1
France France
1594697494
Germany Germany
-1350091149
Hungary Hungary
-1443214446
India India
1
Ireland Ireland
-337427218
Italy Italy
-1012536512
Lithuania Lithuania
1876241691
Netherlands Netherlands
-1350091150
New Zealand New Zealand
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1070896280
Romania Romania
-1443214435
Russia Russia
6
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
-1012536476
South Africa South Africa
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2013603275
United Kingdom United Kingdom
1594697507
United States United States
2013603273
Unknown Country Unknown Country
535036748
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Tielietov_reklamni_teksty.pdf 767.68 kB Adobe PDF -1498750383

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.