Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43389
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості мовленнєвого впливу в рекламних текстах |
Other Titles |
Особенности речевого воздействия в рекламных текстах The peculiarity of speech influense of the advertising texts |
Authors |
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Тєлєтова, С.Г. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294 |
Keywords |
рекламні тексти лінгвістичне маніпулювання в рекламі соціальна відповідальність реклами алгоритм створення рекламного повідомлення шокуюча реклама рекламные тексты лингвистическое манипулирование в рекламе социальная ответственность рекламы алгоритм создания рекламного сообщения шокирующая реклама advertising text linguistic manipulation in advertising social responsibility algorithm for creating advertising messages shocking advertising |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43389 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Тєлєтов, О.С. Особливості мовленнєвого впливу в рекламних текстах [Текст] / О.С. Тєлєтов, С.Г. Тєлєтова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 49-58. |
Abstract |
У статті проаналізовано та класифіковано основні прийоми мовного маніпулювання
в рекламі, доведено необхідність підвищення соціальної відповідальності рекламодавців та
рекламовиробників, оскільки з плином часу рекламні тексти мають усе більший вплив на читачів,
слухачів, глядачів. Запропоновані у статті узагальнення та подальше вдосконалення рекламного
законодавства значною мірою зменшать негативні компоненти впливу стихійно існуючої
реклами як на окремі верстви населення, так і на суспільство в цілому. В статье проанализированы и классифицированы основные приёмы языкового манипулирования в рекламе, доказана необходимость повышения социальной ответственности рекламопроизводителей, поскольку с течением времени рекламные тексты имеют всё большее и большее влияние на читателей, слушателей, зрителей. Предложенные в статье обобщения и дальнейшее совершенствование рекламного законодательства значительно снизят негативное влияние стихийно существующей рекламы как на отдельные слои населения, так и на общество в целом. The article shows that although over time advertising texts have an increasing influence on readers, listeners, viewers the responsibility of advertisers is not increased. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Canada
1
China
2013603278
Czechia
29667969
Denmark
2013603281
Finland
1
France
153989
Germany
31366
Greece
1173962
Hungary
1
Ireland
157091
Italy
176604
Japan
1
Lithuania
1876241690
Moldova
1
Netherlands
10380
Poland
1936114249
Portugal
1
Russia
2
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
2013603274
United Kingdom
113461254
United States
-873163632
Unknown Country
535036747
Downloads
Austria
1594697495
Belgium
1
Bulgaria
1
Canada
1
China
-873163631
Czechia
-674981852
Denmark
1
Estonia
1
France
1594697494
Germany
-1350091149
Hungary
-1443214446
India
1
Ireland
-337427218
Italy
-1012536512
Lithuania
1876241691
Netherlands
-1350091150
New Zealand
1
Norway
1
Poland
1070896280
Romania
-1443214435
Russia
6
Saudi Arabia
1
Singapore
1
Slovakia
-1012536476
South Africa
1
Turkey
1
Ukraine
2013603275
United Kingdom
1594697507
United States
2013603273
Unknown Country
535036748
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tielietov_reklamni_teksty.pdf | 767.68 kB | Adobe PDF | -1498750383 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.