Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44525
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title О мотивации номинирования в виртуальном мире Интернета
Other Titles Motivaion of nomination in the virtual Internet-world
Про мотивацію номінації у віртуальному світі Інтернету
Authors Паньчак, О.В.
ORCID
Keywords онимная номинация
ник
мотивация
иконичность
изоморфизм
семиотика
онімна номинація
нік
мотивація
іконічність
ізоморфізм
семіотика
onymic nomination
nick
motivation
iconicity
isomorphism
semiotics
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44525
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Паньчак, О.В. О мотивации номинирования в виртуальном мире Интернета [Текст] / О.В. Паньчак // Філологічні трактати. - 2016. - Т.8, №1. - С. 112-117.
Abstract Стаття присвячена проблемам мотивації номінації комунікантів у віртуальному світі Iнтернету. Багато сучасних лінгвістів звертали увагу на проблеми мотивації та вивчення її механізмів. У статті представлений детальний аналіз теорії іконічності Чарльза Сандерса Пірса. Об'єктом нашого дослідження є власні імена в рамках «Російського» Інтернет-простору. Вивчення віртуальних імен лише починається, що робить аналіз формальних і функціональних особливостей цієї антропонімічної категорії досить перспективним. Мета даного дослідження – виявлення мотивації вибору самономінації Інтернет-користувачами. У статті виділені і проаналізовані випадки ізоморфізму на прикладах власних імен, які функціонують на російськомовних форумах. Із проаналізованого в статті матеріалу можна зробити висновок про те, що форми власних імен мотивовані, на що вказує наявність відношень відповідності між вербальним знаком і його об'єктом. Таким чином, мотивація номінації у віртуальному світі Інтернет нами виявлена з точки зору ізоморфізму.
Статья посвящена проблемам мотивации номинирования коммуникантов в виртуальном мире Интернета. Многие современные лингвисты обращали внимание на проблемы мотивации и изучение еѐ механизмов. В статье представлен детальный анализ теории иконичности Чарльза Сандерса Пирса. Объектом нашего исследования являются собственные имена в рамках «Русского» Интернет-пространства. Изучение виртуальных имен только начинается, что делает анализ формальных и функциональных особенностей этой антропонимической категории достаточно перспективным. Цель данного исследования – выявление мотивации выбора самономинирования Интернет-пользователями. В статье выделены и проанализированы случаи изоморфизма на примерах собственных имен, которые функционируют на русскоязычных форумах. Из проанализированного в статье материала можно сделать вывод о том, что формы собственных имен мотивированы, на что указывает наличие отношений соответствия между вербальным знаком и его объектом. Таким образом, мотивация номинирования в виртуальном мире Интернет нами выявлена с точки зрения изоморфизма.
The article deals with the motivation problems of giving names to the interlocutors in the virtual Internet-world. Many modern linguists pay attention to the problems of nomination and learning of its mechanisms. The article gives a detailed analysis of the Charles S. Peirce`s Тheory of iconicity. This article`s object is proper names in the Russian Internet-world. Learning of virtual names just begins. That`s why the analysis of formal and functional peculiarities of this anthroponimical category seems perspective enough. The aim of this study is detection of choice motivation of virtual names by interlocutors. The cases of isomorphism are selected and analysed by the examples of proper names in the Russian-speaking forums. This article reports the results that the proper names forms are motived. It is ascertained the presence of correlation enter the proper names form and its object. So, motivation of nomination is educed through the phenomenon of isomorphism.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
2
China China
967645
France France
2
Germany Germany
32256
Iran Iran
1
Ireland Ireland
16127
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
787
Russia Russia
3
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
166775
United Kingdom United Kingdom
84961
United States United States
3370626
Unknown Country Unknown Country
166774

Downloads

Belarus Belarus
2
China China
84959
France France
2
Germany Germany
3
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Russia Russia
12
Thailand Thailand
1
Tunisia Tunisia
1
Ukraine Ukraine
499949
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3370627
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Panchak_onyimna_nomynatsiia.pdf 321,88 kB Adobe PDF 3955572

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.