Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44592
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингове забезпечення споживацької привабливості товару промислового призначення
Other Titles Маркетинговое обеспечение потребительской привлекательности товара промышленного назначения
Marketing support for customer appeal of industrial goods
Authors Райко, Д.В.
Цейтлін, Л.М.
ORCID
Keywords маркетингове забезпечення
товар промислового призначення
споживча привабливість
фактори
маркетинговое обеспечение
товар промышленного назначения
потребительская привлекательность
факторы
marketing support
industrial goods
customer appeal
factors
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44592
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Райко, Д.В. Маркетингове забезпечення споживацької привабливості товару промислового призначення [Текст] / Д.В. Райко, Л.М. Цейтлін // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 22-31.
Abstract Обґрунтовано маркетингове забезпечення оцінювання споживацької привабливості товару промислового призначення, що базується на визначені поняття споживацької привабливості з урахуванням активних потреб та очікувань споживачів, втілених в основні конструктивні, технологічні, економічні, екологічні, ергономічні ознаки його якості, що задовольняють найважливіші потреби споживачів. Систематизовано суттєві фактори впливу на прийняття рішення споживачами щодо придбання товарів, що складають його споживацьку привабливість на основі комплексного дослідження різнохарактерних факторів та їх об'єднанні з урахуванням потенційних інтересів споживачів.
Целью данной статьи – обоснование маркетингового обеспечения потребительской привлекательности товара промышленного назначения, основанное на определении потребительской привлекательности с учетом активных потребностей и ожиданий потребителя, воплощенных в основные конструктивные, технологические, экономические, экологические, эргономические признаки его качества, которые удовлетворяют потребностям потребителя. Систематизированы существенные факторы, влияющие на принятие решения потребителями о покупке товаров, которые составляют его потребительскую привлекательность на основе комплексного исследования разнохарактерных факторов и их объединения с учетом потенциальных интересов потребителей.
The aim of the article is to establish marketing support for ensuring customer appeal of industrial goods. We consider the essence and improve the notion of customer appeal of goods. Customer appeal is understood as the perception by the potential customer of the totality of parameters that satisfy his or her most important needs and marketing factors. The parameters of goods are implemented as basic constructive, technological, environmental, ergonomic characteristics of goods that contribute to comprehensive quality assessment and marketing factors manifest as price, methods of distribution and stimulation. In the proposed definition, in contrast to previous ones, more comprehensive treatment is given to the totality of all possible parameters of goods that satisfy customers’ needs, which must be used in the production and promotion in accordance with the general economic tendency for consumerization.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
3
Finland Finland
1
France France
2
Germany Germany
382
Ireland Ireland
13279
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1139
Russia Russia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
192860
United Kingdom United Kingdom
98707
United States United States
552006
Unknown Country Unknown Country
192859

Downloads

China China
6
Germany Germany
6830
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Peru Peru
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
552006
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1051244
Unknown Country Unknown Country
21
Venezuela Venezuela
1

Files

File Size Format Downloads
Raiko_ marketynhove_zabezpechennia.pdf 345,23 kB Adobe PDF 1610115

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.