Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45713
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing communications in tourism – trends and reality
Other Titles Маркетингові комунікації в туризмі – тенденції та реалії
Маркетинговые коммуникации в туризме – тенденции и реалии
Authors Vavrečka, V.
Mezuláník, Ji.
ORCID
Keywords marketing communication in tourism
marketing communication trends
Jeseniky destination
questionnare
focus groups
маркетингові комунікації у сфері туризму
тенденції маркетингових комунікацій
туристична зона Есенік
анкетування
фокус-групи
маркетинговые коммуникации в сфере туризма
тенденции маркетинговых коммуникаций
туристическая область Eсеник
анкетирование
фокус-группы
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45713
Publisher Sumy State University
License
Citation Vavrecka, Ji. Marketing communications in tourism – trends and reality [Текст] / V. Vavrecka, Ji. Mezulanik // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 80-93.
Abstract The development of marketing communication has passed through a number of changes in recent years. The phenomenon of the turn of the 20th and 21st century – the Internet – has become in the complex of its applications, one of the great discoveries and on the one hand, as an instrument of fundamental changes across a number of sectors or areas of social life on the other side. In the tourism sector, even within the renowned destinations, the tools of marketing communication have often become a product, supporting the attractiveness of destinations in its selection or stay. The combination of desk research and field research has created the possibility of confronting the world's trends in marketing communication with a reality in destination which is characterised by well-preserved mountain nature with lots of small business owners and entrepreneurs offering their services to visitors and tourists of the Jeseníky-East tourist area.
У статті розглядаються світові тенденції у сфері маркетингових комунікацій порівняно з реальністю в секторі туризму. Поєднання первинного та вторинного дослідження створило можливість протиставити тенденції цих світових маркетингових комунікацій об'єктивнiй реальностi, що склалася в туристичній області Eсенік-Схід, Чехія.
В статье рассматриваются мировыe тенденции в сфере маркетинговых коммуникаций в сравнении с реальностью в секторе туризма. Сочетание первичного и вторичного исследования создало возможность противопоставить упомянутые тенденции в мировых маркетинговых коммуникациях объективной реальности, сложившейся в туристической области Eсеник-Восток, Чехия.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
5912
Denmark Denmark
2131291
Finland Finland
1
France France
3
Germany Germany
29655332
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
578518
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
987
Philippines Philippines
1
Poland Poland
2131289
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
70941383
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
182759
Ukraine Ukraine
-181892150
United Kingdom United Kingdom
135488893
United States United States
-1176288712
Unknown Country Unknown Country
376628590
Vietnam Vietnam
22999

Downloads

Albania Albania
1
Algeria Algeria
148570
Australia Australia
1
Azerbaijan Azerbaijan
1
Barbados Barbados
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
-1176288714
China China
-740412890
Colombia Colombia
1
Croatia Croatia
135488892
Czechia Czechia
-1176288715
Denmark Denmark
18024599
Egypt Egypt
1
Ethiopia Ethiopia
148567
France France
70941390
Germany Germany
148545
Ghana Ghana
578507
Greece Greece
6393874
Hungary Hungary
1
India India
2124282018
Indonesia Indonesia
148546
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
148557
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
182752
Kenya Kenya
148545
Lithuania Lithuania
2124282018
Malaysia Malaysia
6393873
Netherlands Netherlands
2
Nigeria Nigeria
148569
Philippines Philippines
18024593
Portugal Portugal
-740412890
Romania Romania
70941389
Russia Russia
2
Slovakia Slovakia
6393870
South Africa South Africa
18024604
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Taiwan Taiwan
1
Tanzania Tanzania
6393872
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
29655328
Uganda Uganda
6393873
Ukraine Ukraine
1129885456
United Kingdom United Kingdom
-1176288716
United States United States
-740412889
Unknown Country Unknown Country
148560
Uzbekistan Uzbekistan
6393877
Vietnam Vietnam
29655328
Zimbabwe Zimbabwe
114353

Files

File Size Format Downloads
Vavrečka.pdf 339,29 kB Adobe PDF 59528130

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.