Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45713
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing communications in tourism – trends and reality
Other Titles Маркетингові комунікації в туризмі – тенденції та реалії
Маркетинговые коммуникации в туризме – тенденции и реалии
Authors Vavrečka, V.
Mezuláník, Ji.
Keywords marketing communication in tourism
marketing communication trends
Jeseniky destination
questionnare
focus groups
маркетингові комунікації у сфері туризму
тенденції маркетингових комунікацій
туристична зона Есенік
анкетування
фокус-групи
маркетинговые коммуникации в сфере туризма
тенденции маркетинговых коммуникаций
туристическая область Eсеник
анкетирование
фокус-группы
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45713
Publisher Sumy State University
License
Citation Vavrecka, Ji. Marketing communications in tourism – trends and reality [Текст] / V. Vavrecka, Ji. Mezulanik // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 80-93.
Abstract The development of marketing communication has passed through a number of changes in recent years. The phenomenon of the turn of the 20th and 21st century – the Internet – has become in the complex of its applications, one of the great discoveries and on the one hand, as an instrument of fundamental changes across a number of sectors or areas of social life on the other side. In the tourism sector, even within the renowned destinations, the tools of marketing communication have often become a product, supporting the attractiveness of destinations in its selection or stay. The combination of desk research and field research has created the possibility of confronting the world's trends in marketing communication with a reality in destination which is characterised by well-preserved mountain nature with lots of small business owners and entrepreneurs offering their services to visitors and tourists of the Jeseníky-East tourist area.
У статті розглядаються світові тенденції у сфері маркетингових комунікацій порівняно з реальністю в секторі туризму. Поєднання первинного та вторинного дослідження створило можливість протиставити тенденції цих світових маркетингових комунікацій об'єктивнiй реальностi, що склалася в туристичній області Eсенік-Схід, Чехія.
В статье рассматриваются мировыe тенденции в сфере маркетинговых коммуникаций в сравнении с реальностью в секторе туризма. Сочетание первичного и вторичного исследования создало возможность противопоставить упомянутые тенденции в мировых маркетинговых коммуникациях объективной реальности, сложившейся в туристической области Eсеник-Восток, Чехия.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
5912
Denmark Denmark
1
Finland Finland
1
France France
3
Germany Germany
3
Italy Italy
2
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
987
Philippines Philippines
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
308
United Kingdom United Kingdom
3942
United States United States
11823
Unknown Country Unknown Country
6

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
China China
650
Denmark Denmark
1
France France
2
Germany Germany
3
India India
988
Iran Iran
1
Italy Italy
989
Japan Japan
1
Netherlands Netherlands
2
Philippines Philippines
989
Romania Romania
1
Russia Russia
2
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
987
United Kingdom United Kingdom
3943
United States United States
11824
Unknown Country Unknown Country
11

Files

File Size Format Downloads
Vavrečka.pdf 339,29 kB Adobe PDF 20398

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.