Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Crowdfunding: essence, value and typology
Other Titles Краудфандинг: сущность, значение и типология
Краудфандинг: сутність, значення та типологія
Authors Kuzmin, O.Ye.
Skybinskyi, O.S.
Ugolkova, O.Z.
Keywords crowdfunding
crowdinvesting
crowdsourcing
entrepreneurship
краудфандинг
краудинвестинг
краудсорсинг
предпринимательство
старт-ап
краудінвестинг
підприємництво
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720
Publisher Sumy State University
License
Citation Kuzmin, O.Ye. Crowdfunding: essence, value and typology [Текст] / O.Y. Kuzmin, O.S. Skybinskyi, O.Z. Ugolkova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 170-180.
Abstract This paper attempts to examine the essence of crowdfunding. The article provides the characteristics of crowdfunding as an alternative financial instrument to disclosure the difference between the concepts of crowdsourcing, crowdfunding and crowdinvesting. Through this article it was developed the advanced typology of crowdfunding. The scope (volume) and effectiveness of crowdfunding operations in the world was analyzed. In addition, the current state and particularities of crowdfunding in Ukraine were investigated.
В статье проведен анализ сущности краудфандинга, приведены его характеристики как альтернативного финансового инструмента, раскрыто разницу между понятиями краудсорсинга, краудфандинга и краудинвестинга. В статье разработана типология краудфандинга. Проанализированы объемы и эффективность краудфандингових операций в мире. Кроме того, исследовано современное состояние и особенности краудфандинга в Украине.
У статті проведено аналіз сутності краудфандингу, наведені його характеристики як альтернативного фінансового інструмента, розкрито різницю між поняттями краудсорсингу, краудфандінгу та краудінвестингу. У статті розроблено типологію краудфандингу. Проаналізовано обсяги та ефективність краудфандингових операцій у світі. Крім того, досліджено сучасний стан та особливості краудфандингу в Україні.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
85287
Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
5016
Cameroon Cameroon
2
Canada Canada
1
China China
2447
Denmark Denmark
1
Dominican Republic Dominican Republic
1
Finland Finland
2
France France
3
Germany Germany
72
Greece Greece
1
Italy Italy
25082
Latvia Latvia
1
Netherlands Netherlands
85280
Poland Poland
25084
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2443
United Kingdom United Kingdom
948134
United States United States
85285
Unknown Country Unknown Country
29
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Belgium Belgium
5017
Brazil Brazil
1
Cameroon Cameroon
1
China China
2448
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Finland Finland
2
Germany Germany
948131
Italy Italy
25083
Netherlands Netherlands
2
Pakistan Pakistan
3
Poland Poland
3
Russia Russia
3
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
2311
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
85283
Unknown Country Unknown Country
19

Files

File Size Format Downloads
Kuzmin.pdf 326,18 kB Adobe PDF 1068311

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.