Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45724
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Studying the role of marketing mix on performance of leasing service providers firms (case: Ghadir leasing company)
Other Titles Исследование влияния маркетинга на результативность деятельности лизинговых компаний (на примере лизинговой компании “Гадир”)
Дослідження впливу маркетингу на результативність діяльності лізингових компаній (на прикладі лізингової компанії “Гадір”)
Authors Mohsenidoust, F.
Amini, S.Z.
ORCID
Keywords marketing
marketing mix
performance
market performance
leasing
маркетинг
комплекс маркетингу
результативність
ефективність ринку
лізинг
комплекс маркетинга
результативность
эффективность рынка
лизинг
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45724
Publisher Sumy State University
License
Citation Mohsenidoust, F. Studying the role of marketing mix on performance of leasing service providers firms (case: Ghadir leasing company) [Текст] / F. Mohsenidoust, S.Z. Amini // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 215-221.
Abstract The main purpose of this article is to study of the effect of marketing mix using on the performance of service providers Ghadir leasing and to evaluate the impact of marketing mix (price, place, promotion, physical factors, people, processes and productivity) in improving market performance of the company. This study is applied research. According to the results, it is determined that among the factors of examined marketing mix price and product have the highest impact on improving performance in Ghadir leasing company market.
У статті здійснено аналіз впливу комплексу маркетингу на результативності діяльності лізингової компанії Гадір на основі дослідження окремих складових комплексу маркетингу (ціна, місце, просування, фізичні фактори, люди, процеси і продуктивність) з метою посилення результативності діяльності компанії на ринку. Згідно з результатами дослідження встановлено, що серед складових маркетинг-міксу найбільший сплив на підвищення результативності діяльності лізингової компанії “Гадір” на ринку чинять такі складові комплексу маркетингу як ціна і товар.
В статье осуществлен анализ влияния комплекса маркетинга на результативность деятельности лизинговой компании Гадир на основе исследования отдельных составляющих комплекса маркетинга (цена, место, продвижение, физические факторы, люди, процессы и производительность) с целью усиления результативности деятельности компании на рынке. Согласно результатам исследования установлено, что среди составляющих маркетинг-микса наиболее сильное влияние на повышение результативности деятельности лизинговой компании “Гадир” на рынке оказывают такие составляющие комплекса маркетинга как цена и товар.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Australia Australia
348442341
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
Canada Canada
1
China China
1447425430
Finland Finland
1
France France
72
Germany Germany
-777554459
India India
1
Indonesia Indonesia
723832272
Iran Iran
6
Ireland Ireland
5517407
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
2
Romania Romania
2
Russia Russia
5
Slovenia Slovenia
1
Sri Lanka Sri Lanka
11777
Sudan Sudan
2
Syria Syria
1
Thailand Thailand
3
Ukraine Ukraine
129097
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1769023807
United States United States
-777554455
Unknown Country Unknown Country
160269
Vietnam Vietnam
119557
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
China China
155297708
Egypt Egypt
1
Estonia Estonia
2
Germany Germany
-777554460
India India
239115
Indonesia Indonesia
22
Iran Iran
9
Iraq Iraq
5
Ireland Ireland
4
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
3
Russia Russia
4405
South Africa South Africa
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sudan Sudan
1
Switzerland Switzerland
3
Thailand Thailand
2
Ukraine Ukraine
1961447464
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
79705
United States United States
1447425429
Unknown Country Unknown Country
15
Vietnam Vietnam
155297709

Files

File Size Format Downloads
Mohsenidoust.pdf 271,31 kB Adobe PDF -1352730145

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.