Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46283
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інноваційна рекламна упаковка: соціалізаційний аспект
Other Titles Innovative advertising package: socialization aspect
Инновационная рекламная упаковка: социализационный аспект
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords інновація
инновация
innovation
реклама
advertising
соціалізація
социализация
socialization
упаковка
packaging
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46283
Publisher КНУ імені Тараса Шевченка
License
Citation Яненко, Я.В. Інноваційна рекламна упаковка: соціалізаційний аспект / Я.В. Яненко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Журналістика. – Вип. 22. – 2015. – С. 50–54.
Abstract Статтю присвячено розгляду соціалізаційного аспекту інноваційної рекламної упаковки як однієї із сучасних рекламних технологій, яка репрезентує цільовій аудиторії нові знання та уявлення про суспільство. Проаналізовано приклади інноваційної рекламної упаковки від українських компаній-виробників. Визначено соціалізуючу роль рекламної упаковки, зокрема, можливість долучитися до споживання преміум-класу; зміцнення зв’язку бренду із споживачами; споживацький «експеримент»; обрання товару, який найбільш відповідає сформованим у цільової аудиторії уявленням про традиції виробництва та стандарти якості. Особливу увагу приділено розгляду форм використання українськими товаровиробниками інноваційної рекламної упаковки, зокрема, наділенню упаковки додатковою цінністю та інноваційними функціями, інноваціям у форму упаковки та оригінальну назву продукту, інтерактивним інноваціям.
Статья посвящена рассмотрению социализационного аспекта инновационной рекламной упаковки как одной из современных рекламных технологий, которая репрезентует целевой аудитории новые знания и представления об обществе. Проанализированы примеры инновационной рекламной упаковки от украинских компаний-производителей. Определена социализующую роль рекламной упаковки, в частности, возможность приобщиться к потреблению премиум-класса; укрепление связи бренда с потребителями; потребительский «эксперимент»; выбор товара, который наиболее соответствует сложившимся у целевой аудитории представлениям о традициях производства и стандартах качества. Особое внимание уделено рассмотрению форм использования украинскими товаропроизводителями инновационной рекламной упаковки, в частности, наделению упаковки дополнительной ценностью и инновационными функциями, инновациям в форму упаковки и оригинальное название продукта, интерактивным инновациям.
The article deals with socialization aspect of innovative advertising packages. This is one of the modern advertising technologies, which represents the target audience new knowledge and ideas about society. Examples of innovative promotional packaging from Ukrainian manufacturers. Defined socialization role of advertising packages. This is an opportunity to join in the consumption of premium, strengthening the connection of the brand with consumers, consumer «experiment», target audience chooses the goods corresponding to its representations about the traditions of production and quality standards. Special attention is paid to the consideration of the modalities of use of the Ukrainian producers of innovative advertising packages. Is the empowerment of packaging added value and innovative features, innovation in the form of packaging and original product name, interactive innovations.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
Belgium Belgium
29760982
Canada Canada
1
China China
2
Germany Germany
7641
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
15282
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
8030614
Ukraine Ukraine
4422856
United Kingdom United Kingdom
408254
United States United States
29760980
Unknown Country Unknown Country
815097

Downloads

China China
1
France France
4422855
Germany Germany
5
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
16061227
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
29760977
Unknown Country Unknown Country
15

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Innovative_advertising_package2015.pdf 306.88 kB Adobe PDF 50245085

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.