Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46321
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises
Other Titles Концепція клієнто-орієнтованого управління як інноваційний шлях розвитку українських підприємств
Концепция клиенто-ориентированного управления как инновационный путь развития украинских предприятий
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords клієнт
клиент
customer
клієнт-орієнтована концепція
клиент-ориентированная концепция
customer-oriented concept
продукт
продукт
product
модель переходу
модель перехода
transition model
клієнт-орієнтована компанія
клиент-ориентированная компания
customer-oriented company
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46321
Publisher WSEH
License
Citation Illiashenko, S.M. Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises / S.M. Illiashenko, E.O. Golisheva // MIND. – 2016. - № 1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf
Abstract У статті проаналізовано формування клієнт-орієнтованої бізнес-концепції. Узагальнено відмінності між продукт-орієнтованим та клієнт-орієнтованим підприємствами. Визначені переваги та недоліки клієнт-орієнтованого бізнесу. Виконано групування проблем переходу до клієнт-орієнтованої концепції за такими аспектами: для держави, економічних гравців, окремого підприємства. Розроблено модель переходу від продукт-орієнтованого до клієнт-орієнтованого підприємства.
В статье проанализировано формирование клиент-ориентированной концепции. Обобщены отличия между продукт-ориентированными и клиент-ориентированными предприятиями. Выполнено группирование проблем перехода к клиент-ориентированной концепции в таких аспектах: для государства, экономических игроков, отдельного предприятия. Разработана модель перехода от продукт-ориентированного до клиент-ориентированного предприятия.
In the article the emergence of the customer-oriented business concept is analyzed. It is summarized differences between a product-oriented enterprise and a customer-oriented company. The advantages and disadvantages of the customer-oriented business are defined. Problems of transition to the customer- oriented concept are grouped in such aspects: the state, economic players and an enterprise. As a result the model of the transition from a product-oriented enterprise to a customer-oriented enterprise is developed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
1597869561
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
1024539
Ireland Ireland
191480
Lithuania Lithuania
1
Réunion Réunion
1
Singapore Singapore
133945719
Sweden Sweden
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
17928716
United Kingdom United Kingdom
5977864
United States United States
-123278947
Unknown Country Unknown Country
17928715
Vietnam Vietnam
17406

Downloads

Australia Australia
3501204
China China
1597869562
Germany Germany
4
Greece Greece
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1024540
Poland Poland
5
Uganda Uganda
3
Ukraine Ukraine
47808259
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1898162954
Unknown Country Unknown Country
15
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Golysheva_engl_2016.pdf 493,75 kB Adobe PDF -247959356

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.