Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингове забезпечення кластеризації економіки на регіональному рівні
Other Titles The marketing clusterization maintenance of economics at a regional level
Маркетинговое обеспечение кластеризации экономики на региональном уровне
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords маркетинг региона
экономический кластер
экономическая региональная политика
кластеризация экономических систем
экономическая интеграция
партнерские отношения
разделение труда
marketing of region
economic cluster
economic regional politics
clusterization of economic system
economic integration
partners` relationship
division of labor
маркетинг регіону
економічний кластер
економічна регіональна політика
кластеризація економічних систем
економічна інтеграція
партнерські стосунки
розподіл праці
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Тєлєтов О.С. Маркетингове забезпечення кластеризації економіки на регіональному рівні / О.С. Тєлєтов // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №1. – С. 176-184.
Abstract Розглянуто кластеризацію як інструмент підвищення конкурентоспроможності окремих суб`єктів економічної діяльності регіону. Показано, що проведення відповідних маркетингових досліджень має сприяти побудові коопераційного регіонального господарського комплексу із загальною структурою відтворення. Позитивні результати створення кластеру – в спільній ефективності функціонування його учасників. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885
Кластеризация рассмотрена как инструмент повышения конкурентоспособности отдельных субъектов экономической деятельности региона. Показано, что проведение соответствующих маркетинговых исследований должно содействовать построению кооперационного регионального хозяйственного комплекса с общей структурой восстановления. Положительные результаты создания кластера – в совокупной эффективности функционирования его участников. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885
Clusterization is considered as the tool of increase of competitiveness of the separate subjects of economic activity of region. It is shown, that the realization of complex marketing researches should promote creation of cooperation regional economic complex with common structure of reproduction. Positive results of cluster functioning – in a general efficiency of its participants. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
6
Finland Finland
1
Germany Germany
3541385
Greece Greece
168200
Ireland Ireland
10287535
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
19766
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
22
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
1431425124
United Kingdom United Kingdom
132022025
United States United States
-466683100
Unknown Country Unknown Country
264004517

Downloads

China China
2
France France
10287531
Germany Germany
225
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
34636296
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
-1696121566
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
145347024
Unknown Country Unknown Country
279

Files

File Size Format Downloads
4_5.pdf 211,59 kB Adobe PDF -1505850204

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.