Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Проблеми застосування збалансованої системи показників на вітчизняних підприємствах
Other Titles Проблемы применения сбалансированной системы показателей на отечественных предприятиях
Problems of application of the balanced system of indicators on domestic enterprises
Authors Melnyk, Yuliia Mykolaivna
Savchenko, Olena Serhiivna
Savchenko, Olena Sergiiivna
ORCID
Keywords стратегическое управление
маркетинговые стратегии
сбалансированная система показателей
ключевые показатели эффективности
стратегическая карта
strategic management
marketing strategies
balanced system of indicators
key performance indicators
strategy map
стратегічне управління
маркетингові стратегії
збалансована система показників
ключові показники ефективності
стратегічна карта
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Мельник Ю.М. Проблеми застосування збалансованої системи показників на вітчизняних підприємствах / Ю.М. Мельник, О.С. Савченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №1. – С. 192-203
Abstract Стаття присвячена теоретико-методичним основам застосування збалансованої системи показників на підприємстві, авторами визначено основні проблеми, переваги та недоліки. Проаналізовано методичні підходи до вибору стратегій та етапи формування і впровадження збалансованої системи показників, сформовані основні принципи розроблення ключових показників ефективності для побудови збалансованої системи показників. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886
Статья посвящена теоретико-методическим основам применения сбалансированной системы показателей на предприятии, авторами определены основные проблемы, преимущества и недостатки. Проанализированы методические подходы к выбору стратегий и этапы формирования и внедрения сбалансированной системы показателей, сформированы основные принципы разработки ключевых показателей эффективности для построения сбалансированной системы показателей. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886
The article is dedicated to theoretical and methodical basics of the implementation of Balanced Scorecard in business organization. There were fundamental problems, advantages and disadvantages defined by the authors; methodical approaches to the choice of strategies and stages of formation and introduction of Balanced Scorecard analyzed; essential principles of development of key performance indicators for building-up of Balanced Scorecard formulated. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

A1 A1
1
Canada Canada
1
China China
9
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
EU EU
1
Germany Germany
17983757
Greece Greece
1
Hungary Hungary
2
Iceland Iceland
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
599910
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
36
Spain Spain
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
345785450
United Kingdom United Kingdom
172914442
United States United States
-1627776338
Unknown Country Unknown Country
345785449

Downloads

A1 A1
1
Belarus Belarus
1
China China
7
Czechia Czechia
1
EU EU
20
France France
277877
Germany Germany
56716431
Japan Japan
3
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Poland Poland
1
Russia Russia
74
Ukraine Ukraine
901052819
United Kingdom United Kingdom
43434
United States United States
-1627776336
Unknown Country Unknown Country
2121757

Files

File Size Format Downloads
4_7.pdf 256,64 kB Adobe PDF -667563908

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.