Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49408
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Роль знань у забезпеченні комерціалізації результатів інноваційної діяльності підприємств
Other Titles Роль знаний в обеспечении коммерциализации результатов инновационной деятельности предприятий
Knowledge role in ensuring commercialization of results innovative activity of enterprise
Authors Rot-Sierov, Yevhenii Volodymyrovych
Keywords комерціалізація
коммерциализация
commercialization
знання
знания
knowledge
технології
технологии
technology
"ноу-хау"
"ноу-хау"
"know-how"
Type Conference Papers
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49408
Publisher ПП Вишемирський В.С.
License
Citation Рот-Сєров Є.В. Роль знань у забезпеченні комерціалізації результатів інноваційної діяльності підприємств / Є.В. Рот-Сєров // Проблеми і тенденції розвитку сучасної економіки в умовах інтеграційних процесів: теоретичні та практичні аспекти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Херсон, 10-11 листопада 2016 р. / Упоряд. К. Мельникова. - Херсон: ПП Вишемирський В.С., 2016. - С. 205-207
Abstract Зазначені основні переваги від використання знань на підприємстві, а саме: вплив на збільшення ефективності ведення економічної діяльності, посилення конкурентних переваг, вплив на формування та реалізацію потенціалу інноваційного розвитку. Проаналізовані погляди українських та зарубіжних вчених щодо поняття "комерціалізація".
Указаны основные преимущества использования знаний на предприятии, а именно: влияние на увеличение эффективности ведения экономической деятельности, усиление конкурентных преимуществ, влияние на формирование и реализацию потенциала инновационного развития. Проанализированы взгляды украинских и зарубежных ученых относительно понятия "коммерциализация".
Are listed the main advantages of the use of knowledge in the company, namely the impact on the increase in the efficiency of economic activities, strengthening competitive advantages, influence on the formation and implementation of innovative development potential. Presented views of Ukrainian and foreign scientists about the concept of "commercialization".
Appears in Collections: Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
1
France France
101
Germany Germany
2
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
63262
United Kingdom United Kingdom
23707
United States United States
35559
Unknown Country Unknown Country
33

Downloads

China China
1
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
3
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
3863
United Kingdom United Kingdom
3
United States United States
11855
Unknown Country Unknown Country
5

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.