Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49445
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Measuring commercialization success of innovations in the EU |
Other Titles |
Вимірювання успіху комерціалізації інновацій у ЄС Измерение успеха коммерциализации инноваций в ЕС |
Authors |
Lipkova, L.
Braga, D. |
Keywords |
commercialization of innovations commercialization potential financial effectiveness of commercialization EU success of innovations комерціалізація інновацій комерціалізаційний потенціал фінансова ефективність комерціалізації комерціалізація інновацій ЄС успіх інновацій |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49445 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Lipkova, L. Measuring commercialization success of innovations in the EU [Текст] / L. Lipkova, D. Braga // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 15-30. |
Abstract |
The results of numerous studies have revealed that not all innovations can be commercialized. To achieve financial success, assessing potential to commercialization is very useful as it assists in minimizing risks associated with failure of the overall commercialization process. At the same time the other equally important dimension of commercialization is evaluating its financial effectiveness. One should understand what effects is possible to obtain after commercialization and what spheres can be covered by commercialization effects. The study is devoted to analyzing approaches and indicators for evaluating commercialization potential, and evaluating financial commercialization performance in the EU countries. Результати численних досліджень показали, що не всі нововведення можуть бути комерційними. Для досягнення фінансового успіху оцінювання потенціалу комерціалізації інновацій є дуже корисним, оскільки воно сприяє мінімізації ризиків, пов'язаних із недостатністю загального процесу комерціалізації інновацій. У той самий час іншим не менш важливим аспектом комерціалізації є оцінювання її фінансової ефективності. Необхідно розуміти, які ефекти можна отримати після комерціалізації інновацій, і які сфери можуть бути покриті ефектами від комерціалізації. Дослідження присвячене аналізу підходів та показників оцінювання потенційних можливостей комерціалізації інновацій, а також оцінюванню ефективності фінансової комерціалізації інновацій у країнах ЄС. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій |
Views

27076836

1

775518

4643640

2

27076844

1

27076840

1

1

33132

1

1

5

4729

1

4732

1

410266429

4643637

1

1

1

2

1

1

1

260082

1

4735

4528

27076831

145792132

54
Downloads

13926173

1

2

1

1

145792131

1

1

1

27076841

4643635

260079

27076843

1

27076837

1

27076830

2

1

4733

1

11

1

2

4643638

1

3

1

1

1

6

1

2

33128

2

1

260083

2

4

2

4736

1

4527

27076829

145792133

27076845
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lipkova.pdf | 620,6 kB | Adobe PDF | 477826077 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.