Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49453
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Використання індикаторів крос-кількісної еластичності пов’язаного попиту в маркетингу освітніх послуг ВНЗ
Other Titles Использование индикаторов кросс-количественной эластичности связанного спроса в маркетинге образовательных услуг вузов
The use of indicators of cross-quantity elasticity of connected demand in education service in the Institutions of Higher Education
Authors Амбражей, О.А.
Лебедєва, В.К.
Тарасевич, В.М.
ORCID
Keywords ринок освітніх послуг
ринок праці
пов’язаний попит
індикатори крос-кількісної еластичності попиту
маркетингова стратегія ВНЗ
рынок образовательных услуг
рынок труда
связанный спрос
индикаторы кросс-количественной эластичности спроса
маркетинговая стратегия высших учебных заведений
education service market
labour market
connected demand
coefficients of cross-quantitative elasticity
marketing strategy of higher educational institutions
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49453
Publisher Cумський державний університет
License
Citation Амбражей, О.А. Використання індикаторів крос-кількісної еластичності пов’язаного попиту в маркетингу освітніх послуг ВНЗ [Текст] / О.А. Амбражей, В.К. Лебедєва, В.М. Тарасевич // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 113-120.
Abstract Розглядається проблема удосконалення маркетингового інструментарію дослідження ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів у контексті його зв’язку з ринком праці. Пропонується використання індикаторів крос-кількісної еластичності пов’язаного попиту щодо розроблення маркетингової стратегії вищих навчальних закладів. Аналізуються результати застосування цих індикаторів до оцінювання основних сегментів ринку освітніх послуг ВНЗ.
Рассматривается проблема усовершенствования маркетингового инструментария исследования рынка образовательных услуг высших учебных заведений в контексте его связи с рынком труда. Предлагается использование индикаторов кросс-количественной эластичности связанного спроса в разработке маркетинговой стратегии высших учебных заведений. Анализируются результаты применения данных индикаторов к оценке главных сегментов рынка образовательных услуг высших учебных заведений.
The aim of the article is to develop the estimation and connected demand analysis at labour and education markets of the university according to their main segments, to develop marketing strategy of Higher Education Establishments.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
25142
Ireland Ireland
3623
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
241
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
186159
United Kingdom United Kingdom
93319
United States United States
1039575
Unknown Country Unknown Country
186158

Downloads

Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
186160
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
544928
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Ambrazhei.pdf 676,82 kB Adobe PDF 731098

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.