Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49509
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Investigation of the main trends of the primary real estate market in Ukraine and peculiarities of the seller marketing activity
Other Titles Исследование основных тенденций первичного рынка жилья в Украине и особенности маркетинговой деятельности продавцов на нем
Дослідження основних тенденцій первинного ринку житла в Україні та особливості маркетингової діяльності продавців на ньому
Authors Seliuchenko, N.Y
Kosar, N.S.
Keywords real estate market
primary real estate market
secondary real estate market
supply trends in primary real estate market
differentiated marketing
marketing of values
affiliate marketing
ринок житлової нерухомості
первинний ринок житла
вторинний ринок житла
тенденції пропозиції первинного ринку житла
диференційований маркетинг
маркетинг цінності
партнерський маркетинг
рынок жилой недвижимости
первичный рынок жилья
вторичный рынок жилья
тенденции предложения первичного рынка жилья
дифференцированный маркетинг
маркетинг ценности
партнерский маркетинг
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49509
Publisher Sumy State University
License
Citation Seliuchenko, N.Y. Investigation of the main trends of the primary real estate market in Ukraine and peculiarities of the seller marketing activity [Текст] / N.Y. Seliuchenko, N.S. Kosar // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 143-158. - Available: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_4_143_158.pdf
Abstract In this paper the supply in primary real estate market in Ukraine during 2000-2005 is investigated. The comparison of its trends in certain periods is made, and the factors influencing these trends are identified. The feasibility of using of the differentiated marketing concept by construction companies is determined, and the peculiarities of individual components of their marketing activity during the formation of offers for consumers depending on their income are described.
Досліджено пропозицію на первинному ринку житла в Україні протягом 2000-2015 р., проведено порівняння її трендів в окремі періоди та визначено чинники впливу на них. Встановлено доцільність використання забудовниками концепції диференційованого маркетингу та виокремлено особливості окремих складових їх маркетингової діяльності при формуванні пропозицій для споживачів залежно від рівня їх доходів.
Исследовано предложение на первичном рынке жилья в Украине в 2000-2015 г., проведено сравнение его трендов в отдельные периоды и определены факторы влияния на них. Установлена целесообразность использования застройщиками концепции дифференцированного маркетинга и выделены особенности отдельных составляющих их маркетинговой деятельности при формировании предложений для потребителей в зависимости от уровня их доходов.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Botswana Botswana
1
Canada Canada
1
China China
4
France France
1
Germany Germany
2891
Indonesia Indonesia
2
Italy Italy
2
Kenya Kenya
1
Nigeria Nigeria
3
Russia Russia
86
Ukraine Ukraine
1316
United Kingdom United Kingdom
14453
United States United States
21678
Unknown Country Unknown Country
21

Downloads

Botswana Botswana
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
13
Germany Germany
3
Indonesia Indonesia
3
Kenya Kenya
1
Ukraine Ukraine
1190
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
21679
Unknown Country Unknown Country
26

Files

File Size Format Downloads
Seliuchenko.pdf 604,47 kB Adobe PDF 22918

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.