Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49509
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Investigation of the main trends of the primary real estate market in Ukraine and peculiarities of the seller marketing activity
Other Titles Исследование основных тенденций первичного рынка жилья в Украине и особенности маркетинговой деятельности продавцов на нем
Дослідження основних тенденцій первинного ринку житла в Україні та особливості маркетингової діяльності продавців на ньому
Authors Seliuchenko, N.Y
Kosar, N.S.
ORCID
Keywords real estate market
primary real estate market
secondary real estate market
supply trends in primary real estate market
differentiated marketing
marketing of values
affiliate marketing
ринок житлової нерухомості
первинний ринок житла
вторинний ринок житла
тенденції пропозиції первинного ринку житла
диференційований маркетинг
маркетинг цінності
партнерський маркетинг
рынок жилой недвижимости
первичный рынок жилья
вторичный рынок жилья
тенденции предложения первичного рынка жилья
дифференцированный маркетинг
маркетинг ценности
партнерский маркетинг
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49509
Publisher Sumy State University
License
Citation Seliuchenko, N.Y. Investigation of the main trends of the primary real estate market in Ukraine and peculiarities of the seller marketing activity [Текст] / N.Y. Seliuchenko, N.S. Kosar // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 143-158. - Available: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_4_143_158.pdf
Abstract In this paper the supply in primary real estate market in Ukraine during 2000-2005 is investigated. The comparison of its trends in certain periods is made, and the factors influencing these trends are identified. The feasibility of using of the differentiated marketing concept by construction companies is determined, and the peculiarities of individual components of their marketing activity during the formation of offers for consumers depending on their income are described.
Досліджено пропозицію на первинному ринку житла в Україні протягом 2000-2015 р., проведено порівняння її трендів в окремі періоди та визначено чинники впливу на них. Встановлено доцільність використання забудовниками концепції диференційованого маркетингу та виокремлено особливості окремих складових їх маркетингової діяльності при формуванні пропозицій для споживачів залежно від рівня їх доходів.
Исследовано предложение на первичном рынке жилья в Украине в 2000-2015 г., проведено сравнение его трендов в отдельные периоды и определены факторы влияния на них. Установлена целесообразность использования застройщиками концепции дифференцированного маркетинга и выделены особенности отдельных составляющих их маркетинговой деятельности при формировании предложений для потребителей в зависимости от уровня их доходов.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Botswana Botswana
1
Canada Canada
1
China China
4
France France
1
Germany Germany
2780378
Indonesia Indonesia
2
Ireland Ireland
1013013
Italy Italy
2
Japan Japan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
8336923
Nigeria Nigeria
3
Romania Romania
1
Russia Russia
86
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
24996307
United Kingdom United Kingdom
8336918
United States United States
377498381
Unknown Country Unknown Country
24996306
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
40463

Downloads

Botswana Botswana
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
2780379
Germany Germany
3
India India
1
Indonesia Indonesia
3
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
8336922
Ukraine Ukraine
95496719
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
377498381
Unknown Country Unknown Country
26
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Seliuchenko.pdf 604,47 kB Adobe PDF 484112441

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.