Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51518
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Теоретико-методичні основи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів вищих навчальних закладів
Other Titles Theoretic-methodological fundamentals of professionally-applied physical preparation of students of higher educational institutions
Authors Pylypei, Leonid Petrovych  
Keywords професійно-прикладна фізична підготовка
студенти
проектування
експериментальна оцінка
professional-applied physical preparation
students
designing
experimental score
Type PhD Thesis
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51518
Publisher Національний університет фізичного виховання і спорту України
License
Citation Пилипей Л.П. Теоретико-методичні основи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів вищих навчальних закладів : дисертація ... док. наук з фіз. вих. і спорту, спец. : 24.00.02 – фіз. культ., фіз. вих. і спорт / Л.П. Пилипей ; наук. крівник Т.Ю. Круцевич. - К.: НУФВСУ, 2010. – 513 с.
Abstract Основу структури нашого дослідження становлять об’єкт, проблемні умови і проблемні цілі професійно-прикладної фізичної підготовки. Для розуміння складності проблеми щодо створення програм професійно-прикладної фізичної підготовки ми використали принцип системності. Дослідження, проведені нами та іншими практиками, спрямовані на удосконалення процесу ППФП у вищих навчальних закладах різного профілю і за різними спеціальностями [278]. Новим підходом до вирішення проблем фізичної підготовки в процесі навчання є утвердження прикладного значення фізичного виховання, формування мотивації в міру реальної необхідності і корисності запропонованих фізичних вправ, які диференційовані, з урахуванням стану здоров’я і подальших кар’єрних очікувань, через професійне і особисте становлення молоді. Практична значущість одержаних результатів полягає у впровадженні інноваційної програми ППФП, сучасних педагогічних технологій у систему роботи ВНЗ, які сприятимуть підвищенню ефективності системи ППФП при підготовці фахівців для народного господарства.
The basis of our study constitute the object problem problematic conditions and goals professional-applied physical preparation. To understand the complexity of the problems regarding the creation of programs of professional-applied physical preparation we used the principle of consistency. The study, carried out by us and other practices aimed at improving the process of PАРP in higher educational institutions of different types and from different directions. New approach to solving problems of physical training in the learning process is the establishment of the applied value of physical education, formation of motivation as a real necessity and usefulness of the proposed exercise, differentiated, taking into account the State of health and further career expectations, because of professional and personal development of young people. The practical significance of obtained results is implementing innovative programs PАРP, modern pedagogical technology in the system of HIGHER EDUCATION that will contribute to the effectiveness of PАРP with training specialists for national economy.
Appears in Collections: Дисертації

Views

China China
1
France France
1
Germany Germany
293
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
95487
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
1125094
United Kingdom United Kingdom
329012
United States United States
1125089
Unknown Country Unknown Country
21122

Downloads

Czechia Czechia
2
France France
658042
Germany Germany
127
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
3
Poland Poland
1
Romania Romania
3
Russia Russia
19
Ukraine Ukraine
1125301
United Kingdom United Kingdom
2
United States United States
1125094
Unknown Country Unknown Country
21477

Files

File Size Format Downloads
Pylypei_Teoretyko_metodychni_osnovy.pdf 3,92 MB Adobe PDF 2930072

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.