Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53700
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The methodical approach to the establishment of interdependencies in the development of insurance and tourism markets
Other Titles Методичний підхід до створення взаємозалежності в розвитку страхових і туристичних ринках
Authors Козьменко, О.В.
Абрамітова, Д.Р.
ORCID
Keywords страховий ринок
insurance market
туристичний ринок
tourism market
економіко-математичне моделювання
economic and mathematical modeling
рівень партнерства між страховим та туристичним ринками
level of partnership of the insurance and tourist markets
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53700
Publisher Limited Liability Company “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”
License
Citation Kozmenko O. The methodical approach to the establishment of interdependencies in the development of insurance and tourism markets / O. Kozmenko, D. Abramitova // Problems and Perspectives in Management. – 2015. - № 13 (1). – P. 113-120.
Abstract За останні роки туристичний ринок належить до сфери інтересів страхувальників. Страхові компанії зацікавлені в зростанні туристичних потоків, в той час як туристичні компанії зацікавлені в забезпеченні якості страхування своїх послуг, особливо тих послуг, які відносяться до міжнародного туризму. На основі економічного та математичного методів (структурний аналіз, жорсткий метод) стаття вивчає взаємозалежності у функціонуванні страхового та туристичного ринків. Залежність визначається на основі прикладів ринків України, Франції та Сполучених Штатів.
In the recent years tourism market belongs to the sphere of interests of insurers. Insurance companies are interested in increasing tourist flows while tourist companies are interested in providing quality insurance of their services, especially those services which are related to international tourism. On the basis of economic and mathematical methods (structural analysis, the Savage method) the article studies interdependencies in the functioning of insurance and tourism markets. The relationship is determined by using the examples of the markets in Ukraine, France and the United States.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
3
Germany Germany
80758
Ireland Ireland
16495
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
617658
United Kingdom United Kingdom
310204
United States United States
1804294
Unknown Country Unknown Country
617657

Downloads

Canada Canada
16494
China China
1
Germany Germany
9166
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
617659
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3447073
Unknown Country Unknown Country
68

Files

File Size Format Downloads
Abramitova_methodical_approac.pdf 217,07 kB Adobe PDF 4090463

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.