Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55673
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості організації навчально-виробничої практики майбутніх економістів-міжнародників у вищих школах Німеччини |
Other Titles |
Особенности организации учебно-производственной практики будущих экономистов-международников в высших школах Германии Peculiarities of the future specialists in the foreign affairs practice organization in the higher institutions of Germany |
Authors |
Otroshchenko, Larysa Stepanivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2333-333X |
Keywords |
фахівці зовнішньоекономічного профілю розвиток професійної компетентності навчально-виробнича практика дуальний принцип Німеччина specialists in foreign affairs development of the professional competence practice dual principle Germany специалисты внешнеэкономического профиля развитие профессиональной компетентности учебно-производственная практика дуальный принцип Германия |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55673 |
Publisher | КІМ |
License | |
Citation | Отрощенко, Л.С. Особливості організації навчально-виробничої практики майбутніх економістів-міжнародників у вищих школах Німеччини [Текст] / Л.С. Отрощенко // Проблеми освіти у Польщі та в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції: зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції. – Київ: КІМ, 2009. – С. 566–571. |
Abstract |
У статті розглянуто організацію практики майбутніх фахівців зовнішньоекономічного профілю Німеччини як чинника розвитку їх фахової, соціальної та інтеркультурологічної компетентностей; визначено її особливості, розглянуті обов’язкові умови щодо організації практики за кордоном. Наведено приклади використання традиційного у у вищій економічній освіті країни. The organization of the practice of the future German specialists in the field of International Economy as a ground of the development of their professional, social and intercultural competences is considered in the article; peculiarities of the practice are defined; compulsory conditions of abroad practice are considered. The examples of the application of the traditional dual principle in the higher economic education in Germany are given. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
![China](/flags/cn.gif)
1
![Germany](/flags/de.gif)
537500
![Greece](/flags/gr.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
52407
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1377
![Seychelles](/flags/sc.gif)
1
![Ukraine](/flags/ua.gif)
5219452
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
1776590
![United States](/flags/us.gif)
77915660
![Unknown Country](/flags/--.gif)
5219451
Downloads
![Germany](/flags/de.gif)
15616
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Sweden](/flags/se.gif)
1
![Ukraine](/flags/ua.gif)
52302104
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
1
![United States](/flags/us.gif)
65108879
![Unknown Country](/flags/--.gif)
6
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Otroschenko_dual_principle2.pdf | 335,11 kB | Adobe PDF | 117426608 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.