Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56487
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методи дослідження ринку автоматизованих інформаційних систем
Other Titles Market research methods of automated information systems
Authors Yarovenko, Hanna Mykolaivna  
Титаренко, А.К.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-8760-6835
Keywords латеральне мислення
латеральное мышление
lateral thinking
кластеризація
кластеризация
clustering
нейронна мережа
нейронная сеть
neural network
автоматизовані інформаційні системи
автоматизированные информационные системы
automated information systems
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56487
Publisher
License
Citation Яровенко, Г.М. Методи дослідження ринку автоматизованих інформаційних систем [Електронний ресурс] / Г.М. Яровенко, А.К. Титаренко // Ефективна економіка. - 2011. - №6. - http://www.economy.nayka.com.ua/index.php?operation=1&iid=590.
Abstract В статті запропоновано застосування принципів латерального мислення для дослідження ринку автоматизованих інформаційних систем з метою оцінки вибору розробниками та користувачами інформаційних систем програмних продуктів. Для реалізації латерального зрушення обґрунтовано використання кластерного аналізу та нейронної мережі, застосування яких дозволить в залежності від певних компонент визначити відповідний сегмент ринку або визначити ті компоненти, які повинна мати система для її просування на певному ринку. Наведено приклад кластеризації та визначення сегменту.
In the article the application of the principles of lateral thinking to explore the market of automated information systems to assess the choice of developers and users of information systems software products. To implement the lateral shift of using cluster analysis and neural network, which will allow, depending on the specific component to determine the appropriate market segment or to define the components that should be to promote the system in a given market. An example of clustering and determining segment.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
1
Germany Germany
181073
Greece Greece
1
Ireland Ireland
54922
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
893712
United Kingdom United Kingdom
447779
United States United States
5123478
Unknown Country Unknown Country
893711

Downloads

China China
1
Denmark Denmark
181075
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
2652275
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
7594681

Files

File Size Format Downloads
Yarovenko_Metody_doslidzhennia_rynku.pdf 1,28 MB Adobe PDF 10428038

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.