Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57719
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реалізація компетентнісного підходу в умовах кредитно-модульної системи організації навчання інформатики
Other Titles Realization of competence of approach in the conditions of credit-module systems of organization of studies of informatics
Authors Головань, М.С.
ORCID
Keywords педагогіка вищої школи
компетентнісний підхід
інформатичні компетенції
методична система
кредитно-модульна система організації навчання
education of high school
competence approach
informatics competency
methodical system
credit-module system organization of teaching
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57719
Publisher CумДПУ ім. А.С.Макаренка
License
Citation Головань М.С. Реалізація компетентнісного підходу в умовах кредитно-модульної системи організації навчання інформатики / М.С. Головань // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2011. – № 1 (11). – С. 110-119.
Abstract У статті аналізується кредитно-модульна організація навчального процесу з позицій системного підходу. Показано, що кредитно-модульна система організації навчального процесу є складним явищем. Основними компонентами кредитно-модульної системи організації навчання є: мета використання; завдання та функції; принципи, що покладені в основу методології досягнення цілей; зміст, ресурсне забезпечення, очікувані результати. Кредитно-модульна організація навчального процесу є самокерованою соціальною системою.
The realization of competence approach is described in the conditions of credit-module systems of organization of studies of informatics in economic higher educational establishment. The teaching purpose is formulated as a system of informatics competency which is up-diffused among the modules of educational discipline. The model of the methodical system consists is having a special purpose, rich in content, processual-active, organizationally administrative and successful-evaluative functional components.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
1
Germany Germany
1470
Ireland Ireland
5358
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
51860
United Kingdom United Kingdom
26297
United States United States
155351
Unknown Country Unknown Country
51859

Downloads

China China
292200
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
155351
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
292198
Unknown Country Unknown Country
3

Files

File Size Format Downloads
Holovan_Realizatsiia_kompetentnisnoho_pidkhodu.pdf 141,28 kB Adobe PDF 739756

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.