Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58780
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Гуманно – личностная образовательная технология в преподавании социально-гуманитарных дисциплин
Other Titles Humanistic and personal educational technology of teaching socially humanistic subjects
Authors Гусєв, В.І.
ORCID
Keywords социально-гуманитарная
личность
дисциплина
social
humanitarian
person
discipline
технология
technology
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58780
Publisher Республиканский институт высшей школы
License
Citation Гусев В.И. Гуманно – личностная образовательная технология в преподавании социально-гуманитарных дисциплин / В.И. Гусев // Специфика преподавания социально-гуманитарных дисциплин: сборник научных статей. – Минск: Республиканский институт высшей школы, 2008. – С. 20-25.
Abstract Реформа высшей школы направлена на формирование гуманистической парадигмы образования, развития гуманно-личностной образовательной технологии, где в центре находится личность студента. Она характеризуется антропоцентричностью и способствует самореализации личности, развитию креативного мышления и действия. Технология интерактивного обучения - это совокупность способов целенаправленного усиленного межсубъектного взаимодействия педагога и студента, последовательная реализация которых создает оптимальные условия для их развития. Гуманно-личностная образовательная технология в преподавании идеологии белорусского государства является интерактивной формой обучения студентов особенностям каждого студента: берут на вооружение психодиагностические методики, изменяют отношения и организацию деятельности студентов, применяют разнообразные средства обучения, перестраивают суть образования.
Reform of high school is directed on creating the humanistic paradigms of education, development of humanistic and personal educational technology, where there is a student’s personality in the center. It is characterized by anthropocentricity and helps self-development, development of creative thinking and working. Technology of interactive studying – it is a set of methods which are directed on cooperation of teacher and student, logical realization of which makes good terms for their development. Humanistic and personal educational technology of Belarusian government’s ideology is a students’ interactive form of studying in teaching of every student’s features: psychodiagnostic methodology is taken, student’s relationship and activities are remade, different types of studying are used, and heart of education is rebuilt.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Argentina Argentina
1
Finland Finland
1
Germany Germany
163676
Greece Greece
1
Ireland Ireland
43819
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1935
Ukraine Ukraine
1626331
United Kingdom United Kingdom
817034
United States United States
21994893
Unknown Country Unknown Country
1626330

Downloads

Belarus Belarus
1
Germany Germany
599247
Kazakhstan Kazakhstan
13436632
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
4878374
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
13436632
Unknown Country Unknown Country
3

Files

File Size Format Downloads
Husev_Humannо_lychnostnaia_obrazovatelnaia .pdf 441.62 kB Adobe PDF 32350894

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.