Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63169
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування національного бренду України в контексті інтеграції до світової економічної спільноти
Other Titles Formation of national brand in the context of Ukraine's integration into the global economic community
Формирования национального бренда Украины в контексте интеграции в мировое экономическое сообщество
Authors Чала, Ю.В.
Расторгуєва, О.О.
Кузнєцова, Д.І.
ORCID
Keywords національний брендинг
национальный брендинг
national branding
бренд країни
бренд страны
country brand
SWOT-аналіз
SWOT-анализ
SWOT-analysis
експортна політика
экспортная политика
export policy
інвестиції
инвестиции
investment
науково-технічний потенціал
научно-технический потенциал
scientific and technical potential
демографічна політика
демографическая политика
demographic policy
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63169
Publisher Житомирський державний університет імені Івана Франка
License
Citation Чала, Ю.В. Формування національного бренду України в контексті інтеграції до світової економічної спільноти [Електронний ресурс] / Ю.В. Чала, О.О. Расторгуєва, Д.І. Кузнєцова // Економіка. Управління. Інновації. – 2011. – № 2 (6). – Режим доступа : http://nbuv.gov.ua/e-journals/eui/2011_2/11chjvses.
Abstract В статті досліджена залежність між брендом країни та її світовим визнанням і соціально-економічним розвитком. Розглянуто Anholt Nation Brands Index як перший індекс оцінки брендів країн. З’ясовано специфіку та тактику формування національного бренду України. Визначено ключові принципи формування позитивного іміджу України та запропоновані заходи покращення її національного бренду.
В статье исследована зависимость между брендом страны, ее мировым признанием и социально-экономическим развитием. Рассмотрен Anholt Nation Brands Index как первый индекс оценки брендов стран. Выяснена специфика и тактика формирования национального бренда Украины. Определены ключевые принципы формирования позитивного имиджа Украины и предложены меры улучшения ее национального бренда.
The article shows the relationship between the country and its brand recognition and global socio-economic development, an Anholt Nation Brands Index as a first evaluation index of brands. Found out the specifics of the tactics of national brand in Ukraine. The paper sets key principles of building a positive image of Ukraine and proposed measures to improve its national brand.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Bulgaria Bulgaria
1
Germany Germany
22
Greece Greece
9533
Ireland Ireland
94325
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
984
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
750121
United Kingdom United Kingdom
376314
United States United States
2590068
Unknown Country Unknown Country
47171

Downloads

Belgium Belgium
1
China China
2
France France
2590068
Germany Germany
3868543
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Poland Poland
188649
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
3868544
United Kingdom United Kingdom
2508
United States United States
2590069
Unknown Country Unknown Country
23

Files

File Size Format Downloads
natbrand.pdf 164,92 kB Adobe PDF 13108412
art.doc 86,5 kB Microsoft Word 13108412

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.