Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65104
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Теоретичні основи державного управління системою соціального захисту в європейських країнах
Other Titles Theoretical Foundations of Public Administration Social Security System in European Countries
Authors Semenov, Volodymyr Mykolaiovych
Рагуліна, Ю.М.
Keywords соціальна сфера
социальная сфера
social sphere
соціальний захист
социальная защита
social protection
моделі соціального захисту
модели социальной защиты
models of social protection
Південноєвропейська (рудиментарна) модель
Южноевропейская (рудиментарная) модель
South European rudimentary model
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65104
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Семенов, В.М. Теоретичні основи державного управління системою соціального захисту в європейських країнах [Текст] / В.М. Семенов, Ю.М. Рагуліна // Правові горизонти. - 2017. - Вип. 5(18). - С. 20-26.
Abstract У представленій роботі автори дослідили теоретичні основи соціального захисту та правове регулювання соціальної сфери в контексті міжнародного права. Визначено чотири моделі соціального захисту, що домінують у країнах-членах Європейського Союзу: континентальна (модель Бісмарка); англосаксонська (модель Бевериджа); скандинавська та південно-європейська (рудиментарна). Надана характеристика кожної моделі по ключовим показникам, внаслідок чого було визначено, що найбільш подібною до системи соціального захисту України є рудиментарна модель, яка на даному етапі теж знаходиться у стані розвитку. Детально досліджений стан соціальної сфери південноєвропейської системи на прикладі Італії. Визначені особливості становлення моделі в історичному контексті та її характерні риси. Досліджено ключові невирішені питання, які спричиняють відставання Італії за соціально- економічними показниками. Зокрема, характерними є розподіл країни на промисловий центрально-північний регіон та економічно відсталий південь, асиметрична структура соціальних витрат та велика державна заборгованість. Внаслідок дослідження досвіду розвитку європейських країн було доведено, що соціально орієнтована політика не може існувати без економічного підґрунтя. В той час як в ході аналізу сучасного стану вітчизняного соціального забезпечення було визначено, що Україна значно відстає від країн членів ЄС за ключовими економічними показниками. Погіршує ситуацію відсутність стабільності в політичній сфері, недосконалий стан законодавчої бази та постійні зміни в напрямках зовнішньої політики. Важливою проблемою є недостатній обсяг фінансування, що призводить до зменшення кількості закладів соціальної інфраструктури та низького рівня послуг, що вони надають. В умовах європейської інтеграції України необхідним є покращення добробуту населення. Тож у статті запропоновані шляхи та методи забезпечення високого рівня соціальної захищеності громадян. Визначено, що вдосконалення потребує законодавча база України. Необхідним є залучення закордонного досвіду, а також підготовка молодих фахівців. Крім того, перспективним напрямом вдосконалення соціальної сфери є запровадження високих нормативів та стандартів.
In this work, the authors examined the theoretical foundations of social protection and social regulation in the context of international law. It was identified four social protection models that dominate in the Member States of the European Union: continental (Bismarck model); Anglo-Saxon (model Beverydzha); Scandinavian and southern European (rudimentary). Each model has been characterized by the main parameters. It was determined that the most similar to the social security system of Ukraine is a rudimentary model, which at this stage is also in a state of development. It was analyzed in detail the state of social systems in southern European in the case of Italy. It was determined the development of model in historical context and its features. It was identified the main outstanding issues that caused the backlog Italy for socio-economic indicators. In particular, distribution of industrial Central and Northern region and economically backward south, asymmetrical structure of social spending and large public debt. In connection with research experience of European countries It has proven that socially oriented policy can’t exist without economic justification. While during the analysis of the current state of national social security was determined that Ukraine lags behind the EU member states on main economic indicators. Deteriorating situation lack of stability in the political sphere, imperfect legal framework and changes in the direction of foreign policy. An important problem is the lack of funding, leading to fewer social infrastructure facilities and low level of services they provide. At a time of European integration of Ukraine it is necessary to improve the welfare of the population. Therefore, the article suggests ways and means of ensuring a high level of social protection of citizens. It has determined that the legal framework of Ukraine needs improving. It is also necessary to attract foreign experience and training of young professionals. Also implementation of high standards is a forward-looking areas of improvement.
Appears in Collections: Правові горизонти

Views

France France
2
Germany Germany
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
189
Unknown Country Unknown Country
24

Downloads

China China
1
France France
4
Germany Germany
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
153
Unknown Country Unknown Country
26

Files

File Size Format Downloads
Semenov_Rahulina_Pravovi_horyzonty_5(18)_2017.pdf 1,62 MB Adobe PDF 187

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.