Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65504
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Client Focused Behavior: To Personalized Trust through Collaborative Filtering
Authors Ossik, Yu.I.
Gelmanova, Z.S.
Borbasova, Z.N.
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
ORCID
Keywords клієнт
клиент
client
споживач
потребитель
customer
орієнтація на клієнта
ориентация на потребителя
customer orientation
ключове управління клієнтами
ключевое управление клиентами
key client management
основні компетенції
основные компетенции
core competencies
стратегічне бачення
стратегическое видение
strategic vision
довіра
доверие
trust
клубне споживання
клубное потребление
club consumption
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65504
Publisher Global Journals Inc.
License
Citation Client Focused Behavior: To Personalized Trust through Collaborative Filtering [Text] / Yu.I. Ossik, Z.F. Gelmanova, S.N. Borbasova, O.V. Prokopenko // Global Journal of Management and Business Research. – 2017. – Vol. XVII, Issue II, Version I. – P. 11-18.
Abstract У статті аналізуються різні підходи авторів до розуміння сутності поняття "орієнтація на клієнта". Показано різні аспекти прояву орієнтації клієнта з використанням McKinsey 7S Framework як основу. Запропоновано концептуальну модель орієнтації клієнта, яка, з одного боку, дозволяє структурувати орієнтацію клієнта, а з іншого - оцінити цю компетенцію в компанії. Визначено основні цінності клієнтської орієнтації. Проаналізовано основні підходи економістів до розуміння компетенцій та відмінності основних компетенцій. Запропоновано стратегічне бачення в контексті сучасного розвитку теорії управління відносинами, а також клубними торговельними та економічними відносинами на основі спільної фільтрації, як нові основні компетенції.
В статье анализируются различные подходы авторов к пониманию сущности понятия "ориентация на клиента". Показаны различные аспекты проявления ориентации клиента с использованием McKinsey 7S Framework как основа. Предложена концептуальная модель ориентации клиента, которая, с одной стороны, позволяет структурировать ориентацию клиента, а с другой - оценить эту компетенцию в компании. Определены основные ценности клиентской ориентации. Проанализированы основные подходы экономистов к пониманию компетенций и различия основных компетенций. Предложено стратегическое видение в контексте современного развития теории управления отношениями, а также клубными торговыми и экономическими отношениями на основе совместной фильтрации, как новые основные компетенции.
The article analyzes different authors’ approaches to understanding the essence of the term "client orientation." Various aspects of client orientation manifestation are shown by using the McKinsey 7S Framework as a basis. A conceptual client orientation model has been proposed, which on the one hand allows structuring client orientation and on the other to estimate this competence in a company. The basic values of client orientation have been defined. The main approaches of economists to understanding competences and distinguishing core competencies have been analyzed. The strategic vision in the context of the modern development of relationship management theory, as well as club trade and economic relations, based on collaborative filtering, havebeen suggested as new core competences.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
China China
2036672452
Germany Germany
58786
Greece Greece
1
Ireland Ireland
3196380
Kazakhstan Kazakhstan
1598192
Lithuania Lithuania
17169975
Netherlands Netherlands
202588
Philippines Philippines
125260830
Poland Poland
4
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1018336226
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
341442531
United Kingdom United Kingdom
125260828
United States United States
-505933348
Unknown Country Unknown Country
341442529
Vietnam Vietnam
15014

Downloads

China China
-505933349
Germany Germany
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
2
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1018336225
United Kingdom United Kingdom
116308
United States United States
-505933349
Unknown Country Unknown Country
-790244304
Vietnam Vietnam
-505933347

Files

File Size Format Downloads
Ossik_Gelmanova_Borbasova_Prokopenko_Client_Focused_Behavior.pdf 508.82 kB Adobe PDF -1289591807

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.