Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65518
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior
Other Titles Вплив статі продавця на споживчу поведінку покупця
Влияние пола продавца на потребительское поведение покупателя
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Клісіньськи, Януш
Клисиньски, Януш
Klisinski, Janusz
Starkiv, I.L.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords trade enterprises
торгівельні підприємства
торговые предприятия
buy and sell process
купівля-продаж
покупка-продажа
gender factor
гендерний фактор
гендерный фактор
cooperation between seller and purchase
взаємодія продавця і покупця
взаимодействие продавца и покупателя
management of sellers’ staff
управління штатом продавців
управление штатом продавцов
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65518
Publisher Sumy State University
License
Citation Illiashenko, S.M. Impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior [Text] / S.M. Illiashenko, J.S. Klisinski, I.L. Starkiv // Marketing and Management of Innovation. – 2017. – № 4. – P. 58-66.
Abstract У статті викладено результати досліджень, які доводять вплив статі продавця на купівельну поведінку покупця. Визначено основні факторів, що впливають на взаємодію покупців і продавців різної статі у процесі купівлі-продажу. Серед них виділено: уявлення про стать ідеального продавця, приємність спілкування з продавцем, уважливість ставлення (чіткість і зрозумілість відповіді на поставлені запитання, надання розширеної інформації, прояв зацікавленості у розмові), детальне висвітлення потрібної для покупця інформації тощо. Результати проведених досліджень можуть бути використані як методична допомога при формуванні штату продавців, визначенні і розподілу їх функцій і ролей тощо.
В статье изложены результаты исследований, которые доказывают факт влияния пола продавца на покупательское поведение покупателя. Определены основные факторы, которые влияют на на взаимодействие покупателей и продавцов различного пола в процессе покупки-продажи. Среди них выделены: представление о поле идеального покупателя, приятность общения с продавцом, внимательность отношения (четкость и понятность ответа на поставленные вопросы, предоставление расширенной информации, проявление заинтересованности в разговоре), детальное освещение необходимой для покупателя информации и т.п. Результаты проведенных исследований могут быть использованы как методическая помощь при формировании штата продавцов, определении и распрееделении их фукций и ролей и т.п.
The article deals with research results, which prove impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior. It defines main factors, which impact cooperation between sellers and purchasers of different gender in the buy and sell process. There are following ones among them: an idea about gender of the ideal seller, pleasant communication with seller, attentive attitude (clearness and understanding of the answer to questions, provision with wide information, and interest in conversation), detailed representation of the necessary information for purchaser etc. Results of the conducted studies can be used as a methodic tool to form sellers’ staff, to define and to distinguish their functions and roles etc.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
3577
China China
1
France France
1
Germany Germany
2
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
202848
Lithuania Lithuania
1
North Macedonia North Macedonia
1
Philippines Philippines
2
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
4
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
130961616
United Kingdom United Kingdom
2968889
United States United States
411125388
Unknown Country Unknown Country
551207272
Vietnam Vietnam
17888

Downloads

Germany Germany
271043499
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
2
Ukraine Ukraine
16734603
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
79251886
Unknown Country Unknown Country
69206
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_KLisinski_Starkiv_purchaser’s_consumption_behavior.pdf 403.34 kB Adobe PDF 367099202

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.