Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65518
Title: Impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior
Other Titles: Вплив статі продавця на споживчу поведінку покупця
Влияние пола продавца на потребительское поведение покупателя
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Клісіньськи, Януш
Клисиньски, Януш
Klisinski, Janusz
Starkiv, I.L.
Keywords: trade enterprises
торгівельні підприємства
торговые предприятия
buy and sell process
купівля-продаж
покупка-продажа
gender factor
гендерний фактор
гендерный фактор
cooperation between seller and purchase
взаємодія продавця і покупця
взаимодействие продавца и покупателя
management of sellers’ staff
управління штатом продавців
управление штатом продавцов
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Illiashenko, S.M. Impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior [Text] / S.M. Illiashenko, J.S. Klisinski, I.L. Starkiv // Marketing and Management of Innovation. – 2017. – № 4. – P. 58-66.
Abstract: У статті викладено результати досліджень, які доводять вплив статі продавця на купівельну поведінку покупця. Визначено основні факторів, що впливають на взаємодію покупців і продавців різної статі у процесі купівлі-продажу. Серед них виділено: уявлення про стать ідеального продавця, приємність спілкування з продавцем, уважливість ставлення (чіткість і зрозумілість відповіді на поставлені запитання, надання розширеної інформації, прояв зацікавленості у розмові), детальне висвітлення потрібної для покупця інформації тощо. Результати проведених досліджень можуть бути використані як методична допомога при формуванні штату продавців, визначенні і розподілу їх функцій і ролей тощо.
В статье изложены результаты исследований, которые доказывают факт влияния пола продавца на покупательское поведение покупателя. Определены основные факторы, которые влияют на на взаимодействие покупателей и продавцов различного пола в процессе покупки-продажи. Среди них выделены: представление о поле идеального покупателя, приятность общения с продавцом, внимательность отношения (четкость и понятность ответа на поставленные вопросы, предоставление расширенной информации, проявление заинтересованности в разговоре), детальное освещение необходимой для покупателя информации и т.п. Результаты проведенных исследований могут быть использованы как методическая помощь при формировании штата продавцов, определении и распрееделении их фукций и ролей и т.п.
The article deals with research results, which prove impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior. It defines main factors, which impact cooperation between sellers and purchasers of different gender in the buy and sell process. There are following ones among them: an idea about gender of the ideal seller, pleasant communication with seller, attentive attitude (clearness and understanding of the answer to questions, provision with wide information, and interest in conversation), detailed representation of the necessary information for purchaser etc. Results of the conducted studies can be used as a methodic tool to form sellers’ staff, to define and to distinguish their functions and roles etc.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65518
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other36
Canada1
Switzerland4
Germany2
United Kingdom1
Ireland1
Philippines2
Ukraine6
United States28
Downloads
Other18
Switzerland2
Germany1
Ukraine2
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_KLisinski_Starkiv_purchaser’s_consumption_behavior.pdf403.34 kBAdobe PDF25Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.