Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65930
Title: Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production
Other Titles: Інноваційні підходи в маркетингових дослідженнях виробничо-технічної продукції
Инновационные подходы в маркетинговых исследованиях производственно-технической продукции
Authors: Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Nahornyi, Yevhen Ihorovych 
Nikonets, M.
Keywords: marketing researches
industrial marketing
b-to-b marketing
B2B marketing
engineering
industrial and technical production
marketing innovations
marketing of innovations
маркетингові дослідження
промисловий маркетинг
b-to-b маркетинг
B2B маркетинг
машинобудування
виробничо-технічна продукція
інновації в маркетингу
маркетинг інновацій
маркетинговые исследования
промышленный маркетинг
машиностроение
производственно-техническая продукция
инновации в маркетинге
маркетинг инноваций
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Teletov, A. Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production [Текст] / A. Teletov, I. Nagornyi, M. Nikonets // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 57-66.
Abstract: It was considered the complex of market researches of the industrial enterprise, including: the formulation of research objectives in accordance with the existing problem, foundation of method of obtaining data selection, analysis of features of collecting information for industrial and technology products, processing of results and the development of management actions. Complex of researches relates to the development and production, the study of consumer behavior, intermediaries, suppliers and other contractors of the industrial enterprise. It was conducted the analysis of micro- and macroenvironment of marketing and assessment of the competitiveness of one of the basic products for the success of industrial products producer in the market on the example of the concern «Nicmas».
Розглянуто комплекс маркетингових досліджень промислового підприємства, що містить: формулювання цілей дослідження, відповідно до існуючої проблеми, обґрунтування вибору методу отримання даних, аналіз особливостей збирання інформації для виробничо-технічної продукції, обробку результатів та вироблення управлінських впливів. Комплекс досліджень стосується розроблення та виробництва продукції, вивчення поведінки споживачів, посередників, постачальників сировини та інших контрагентів промислового підприємства. Проведено аналіз маркетингового мікро- і макросередовища та оцінку конкурентоспроможності одного з базових видів продукції для забезпечення успіху виробника на ринку промислових товарів на прикладі концерну «Nicmas».
Рассмотрен комплекс маркетинговых исследований промышленного предприятия, который содержит: формирование целей исследования в соответствии с существующей проблемой, обоснование выбора метода получения данных, анализ особенностей сбора информации для производственно-технической продукции, обработку результатов и выработку управляющих воздействий. Комплекс исследований касается разработки и производства продукции, изучения поведения потребителей, посредников, поставщиков сырья и других контрагентов промышленного предприятия. Проведены анализ маркетинговой микро- и макросреды и оценка конкурентоспособности одного из базовых видов продукции для обеспечения успеха производителя на рынке промышленных товаров на примере концерна «Nicmas».
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65930
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other20
Germany1
Indonesia1
Pakistan1
United States4
Downloads
Other5
China2
Germany2
France1
Lithuania1
Turkey1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Teletov_Nagornyi.pdf399.07 kBAdobe PDF12Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.