Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66020
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Specifics of price marketing controlling and pricing of products with small and medium-sized family enterprises |
Other Titles |
Особенности ценообразования и контроля за ценами на продукцию малых и средних семейных предприятий Особливості ціноутворення та контролю за цінами на продукцію малих і середніх сімейних підприємств |
Authors |
Říhová, L.
Havlíček, K. |
ORCID | |
Keywords |
management controlling calculation small and medium enterprises family enterprise marketing costs competitiveness управління контроль розрахунок, малі та середні підприємства сімейне підприємство маркетинг витрати конкурентоспроможність управление контроль расчет малые и средние предприятия семейное предприятие маркетинг расходы конкурентоспособность |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66020 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Říhová, L. Specifics of price marketing controlling and pricing of products with small and medium-sized family enterprises [Текст] / L., Říhová, K. Havlíček // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 98-108. |
Abstract |
It is estimated that family enterprises participate in the entire global business by 80% share, while in the Czech Republic, family enterprises participate only by 20 to 30% in the gross domestic product, with the reason being the disruption of tradition of family businesses as a result of centrally planned economy. In case of small and medium family business the price is given exogenously, specifically by the situation on the market. Was found that the selection of the price calculation method is one of the critical controlling decisions. Thus, it can be said that consistent controlling management of small and medium-sized family businesses result in their increased competitiveness, it timely eliminates external risks, improves their stability and extends the life cycle and has a positive effects on the overall economic climate. Визначено, що у світовій економіці частка сімейних підприємств становить 80%, у той самий час у Чехії частка сімейних підприємств є рівною 20-30%, що є результатом централізованої планової економіки. Встановлено, що на малих і середніх підприємствах ціни встановлюються екзогенно, зокрема, на основі врахування ситуації, що склалася на ринку. У ході дослідження було з’ясовано, що вибір методу розрахунку цін є одним із найважливіших управлінських рішень на малих і середніх сімейних підприємствах. Також визначено, що послідовне управління малими та середніми сімейними підприємствами дозволяє підвищити їх конкурентоспроможність, своєчасно усунути зовнішні ризики, підвищити їх стабільність, подовжити життєвий цикл, а також чинить позитивний вплив на загальний економічний клімат у країні. Определено, что в мировой экономике доля семейных предприятий составляет 80%, в то же время в Чехии доля семейных предприятий является равной 20-30%, что является результатом централизованной плановой экономики. Установлено, что на малых и средних предприятиях цены устанавливаются экзогенно, в частности, на основе учета ситуации на рынке. В ходе исследования было выяснено, что выбор метода расчета цен является одним из важнейших управленческих решений на малых и средних семейных предприятиях. Также определено, что последовательное управление малыми и средними семейными предприятиями позволяет повысить их конкурентоспособность, своевременно устранить внешние риски, повысить их стабильность, удлинить жизненный цикл, а также оказывает положительное влияние на общий экономический климат в стране. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
China
353579440
Czechia
1
Germany
94687
Hungary
94691
Iran
1
Ireland
3687657
Lithuania
1
Philippines
1
Poland
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
52605615
United Kingdom
26303828
United States
2016265889
Unknown Country
-1842332406
Vietnam
3060
Downloads
China
707158878
Czechia
2
Germany
22421193
Hungary
94692
India
1
Israel
1
Lithuania
1
Philippines
1
Poland
1
Romania
1
Ukraine
105210756
United Kingdom
1
United States
2016265881
Unknown Country
9
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rzhyhova.pdf | 369.42 kB | Adobe PDF | -1443815877 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.