Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66020
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Specifics of price marketing controlling and pricing of products with small and medium-sized family enterprises
Other Titles Особливості ціноутворення та контролю за цінами на продукцію малих і середніх сімейних підприємств
Authors Říhová, L.
Havlíček, K.
Keywords management
controlling
calculation
small and medium enterprises
family enterprise
marketing
costs
competitiveness
управління
контроль
розрахунок, малі та середні підприємства
сімейне підприємство
маркетинг
витрати
конкурентоспроможність
управление
контроль
расчет
малые и средние предприятия
семейное предприятие
маркетинг
расходы
конкурентоспособность
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66020
Publisher Sumy State University
License
Citation Říhová, L. Specifics of price marketing controlling and pricing of products with small and medium-sized family enterprises [Текст] / L., Říhová, K. Havlíček // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 98-108.
Abstract It is estimated that family enterprises participate in the entire global business by 80% share, while in the Czech Republic, family enterprises participate only by 20 to 30% in the gross domestic product, with the reason being the disruption of tradition of family businesses as a result of centrally planned economy. In case of small and medium family business the price is given exogenously, specifically by the situation on the market. Was found that the selection of the price calculation method is one of the critical controlling decisions. Thus, it can be said that consistent controlling management of small and medium-sized family businesses result in their increased competitiveness, it timely eliminates external risks, improves their stability and extends the life cycle and has a positive effects on the overall economic climate.
Визначено, що у світовій економіці частка сімейних підприємств становить 80%, у той самий час у Чехії частка сімейних підприємств є рівною 20-30%, що є результатом централізованої планової економіки. Встановлено, що на малих і середніх підприємствах ціни встановлюються екзогенно, зокрема, на основі врахування ситуації, що склалася на ринку. У ході дослідження було з’ясовано, що вибір методу розрахунку цін є одним із найважливіших управлінських рішень на малих і середніх сімейних підприємствах. Також визначено, що послідовне управління малими та середніми сімейними підприємствами дозволяє підвищити їх конкурентоспроможність, своєчасно усунути зовнішні ризики, підвищити їх стабільність, подовжити життєвий цикл, а також чинить позитивний вплив на загальний економічний клімат у країні.
Определено, что в мировой экономике доля семейных предприятий составляет 80%, в то же время в Чехии доля семейных предприятий является равной 20-30%, что является результатом централизованной плановой экономики. Установлено, что на малых и средних предприятиях цены устанавливаются экзогенно, в частности, на основе учета ситуации на рынке. В ходе исследования было выяснено, что выбор метода расчета цен является одним из важнейших управленческих решений на малых и средних семейных предприятиях. Также определено, что последовательное управление малыми и средними семейными предприятиями позволяет повысить их конкурентоспособность, своевременно устранить внешние риски, повысить их стабильность, удлинить жизненный цикл, а также оказывает положительное влияние на общий экономический климат в стране.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Czech Republic Czech Republic
1
Germany Germany
18
Ukraine Ukraine
69
Unknown Country Unknown Country
14

Downloads

China China
1
Czech Republic Czech Republic
2
Germany Germany
3
Ukraine Ukraine
104
Unknown Country Unknown Country
9

Files

File Size Format Downloads
Rzhyhova.pdf 369,42 kB Adobe PDF 119

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.