Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66096
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | State and problems of transfer of innovations in land use of agricultural enterprises |
Other Titles |
Состояние и проблемы трансфера инноваций в землепользовании аграрных предприятий Стан і проблеми трансферу інновацій у землекористуванні аграрних підприємств |
Authors |
Kucher, A.
Kucher, L. |
ORCID | |
Keywords |
marketing of innovations маркетинг інновацій маркетинг инноваций transfer of innovations трансфер інновацій трансфер инноваций innovative activity інноваційна діяльність инновационная деятельность soil protection охорона грунтів охрана почв soil fertility родючість грунтів плодородие почв land use землекористування землепользование agricultural enterprises аграрні підприємства аграрные предприятия |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66096 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kucher, A. State and problems of transfer of innovations in land use of agricultural enterprises [Текст] = Стан і проблеми трансферу інновацій у землекористуванні аграрних підприємств / A. Kucher, L. Kucher // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 43-52. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-04. |
Abstract |
As a result of the marketing research it was determined the status and most essential issues that hamper the transfer of innovation in the field of protection and rational use of soil in agricultural production. Based on the results of the survey it was found that agricultural enterprises implement predominantly product-technical innovations, much less they use soil protecting innovations, it does not support the reproduction of soil fertility. Economic factors that hinder the implementation of innovations, were supplemented with institutional ones, leading among them is a sociocultural psychological type of owners and managers of agribusiness. The insufficient level of interaction of scientific institutions with agricultural enterprises is ascertained, the directions of activating this cooperation were identified. It is defined the need for periodic of such surveys to form the appropriate informational support about state and trends of innovation activities that will serve as a foundation for making management decisions at different levels. За результатами маркетингового дослідження визначено стан і найістотніші проблеми, які перешкоджають трансферу інновацій у сфері охорони й раціонального використання ґрунтів в агровиробництво. На основі результатів проведеного опитування з’ясовано, що аграрні підприємства запроваджують переважно продуктово-технічні інновації, значно рідше застосовують ґрунтоохоронні інновації, що не сприяє відтворенню родючості ґрунтів. Економічні чинники, що стримують упровадження інновацій, доповнено інституційними, провідним серед яких є соціокультурний психотип власників і менеджерів агробізнесу. Констатовано недостатній рівень взаємодії наукових установ з аграрними підприємствами, визначено напрями активізації цієї співпраці. Визначено необхідність періодичного проведення таких обстежень для формування належного інформаційного забезпечення про стан і тенденції інноваційної діяльності, що слугуватиме підґрунтям для прийняття управлінських рішень на різних рівнях. По результатам маркетингового исследования определено состояние и существенные проблемы, которые препятствуют трансферу инноваций в сфере охраны и рационального использования почв в агропроизводство. На основе результатов проведенного опроса выяснилось, что аграрные предприятия внедряют преимущественно продуктово-технические инновации, значительно реже применяют почвоохранные инновации, что не способствует воспроизводству плодородия почв. Экономические факторы, сдерживающие внедрение инноваций, дополнены институциональными, ведущим среди которых является социокультурный психотип владельцев и менеджеров агробизнеса. Констатировано недостаточный уровень взаимодействия научных учреждений с аграрными предприятиями, определены направления активизации этого сотрудничества. Определена необходимость периодического проведения таких обследований для формирования надлежащего информационного обеспечения о состоянии и тенденциях инновационной деятельности, что послужит основой для принятия управленческих решений на разных уровнях. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Bulgaria
35161360
Germany
11760841
Greece
1
Ireland
12149
Italy
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Singapore
11760837
Ukraine
362952
United Kingdom
121152
United States
7876329
Unknown Country
69234026
Vietnam
1013
Downloads
Bulgaria
1
China
1
Finland
1
Germany
11760840
India
24296
Lithuania
1
Malaysia
1
Singapore
1
Ukraine
7876329
United Kingdom
1
United States
11760839
Unknown Country
12
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kucher_agricultural_enterprises_mmi_2017_3_43_52.pdf | 398.15 kB | Adobe PDF | 31422324 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.