Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66096
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title State and problems of transfer of innovations in land use of agricultural enterprises
Other Titles Состояние и проблемы трансфера инноваций в землепользовании аграрных предприятий
Стан і проблеми трансферу інновацій у землекористуванні аграрних підприємств
Authors Kucher, A.
Kucher, L.
ORCID
Keywords marketing of innovations
маркетинг інновацій
маркетинг инноваций
transfer of innovations
трансфер інновацій
трансфер инноваций
innovative activity
інноваційна діяльність
инновационная деятельность
soil protection
охорона грунтів
охрана почв
soil fertility
родючість грунтів
плодородие почв
land use
землекористування
землепользование
agricultural enterprises
аграрні підприємства
аграрные предприятия
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66096
Publisher Sumy State University
License
Citation Kucher, A. State and problems of transfer of innovations in land use of agricultural enterprises [Текст] = Стан і проблеми трансферу інновацій у землекористуванні аграрних підприємств / A. Kucher, L. Kucher // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 43-52. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-04.
Abstract As a result of the marketing research it was determined the status and most essential issues that hamper the transfer of innovation in the field of protection and rational use of soil in agricultural production. Based on the results of the survey it was found that agricultural enterprises implement predominantly product-technical innovations, much less they use soil protecting innovations, it does not support the reproduction of soil fertility. Economic factors that hinder the implementation of innovations, were supplemented with institutional ones, leading among them is a sociocultural psychological type of owners and managers of agribusiness. The insufficient level of interaction of scientific institutions with agricultural enterprises is ascertained, the directions of activating this cooperation were identified. It is defined the need for periodic of such surveys to form the appropriate informational support about state and trends of innovation activities that will serve as a foundation for making management decisions at different levels.
За результатами маркетингового дослідження визначено стан і найістотніші проблеми, які перешкоджають трансферу інновацій у сфері охорони й раціонального використання ґрунтів в агровиробництво. На основі результатів проведеного опитування з’ясовано, що аграрні підприємства запроваджують переважно продуктово-технічні інновації, значно рідше застосовують ґрунтоохоронні інновації, що не сприяє відтворенню родючості ґрунтів. Економічні чинники, що стримують упровадження інновацій, доповнено інституційними, провідним серед яких є соціокультурний психотип власників і менеджерів агробізнесу. Констатовано недостатній рівень взаємодії наукових установ з аграрними підприємствами, визначено напрями активізації цієї співпраці. Визначено необхідність періодичного проведення таких обстежень для формування належного інформаційного забезпечення про стан і тенденції інноваційної діяльності, що слугуватиме підґрунтям для прийняття управлінських рішень на різних рівнях.
По результатам маркетингового исследования определено состояние и существенные проблемы, которые препятствуют трансферу инноваций в сфере охраны и рационального использования почв в агропроизводство. На основе результатов проведенного опроса выяснилось, что аграрные предприятия внедряют преимущественно продуктово-технические инновации, значительно реже применяют почвоохранные инновации, что не способствует воспроизводству плодородия почв. Экономические факторы, сдерживающие внедрение инноваций, дополнены институциональными, ведущим среди которых является социокультурный психотип владельцев и менеджеров агробизнеса. Констатировано недостаточный уровень взаимодействия научных учреждений с аграрными предприятиями, определены направления активизации этого сотрудничества. Определена необходимость периодического проведения таких обследований для формирования надлежащего информационного обеспечения о состоянии и тенденциях инновационной деятельности, что послужит основой для принятия управленческих решений на разных уровнях.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Bulgaria Bulgaria
1088694
Germany Germany
121154
Greece Greece
1
Ireland Ireland
12149
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
362952
United Kingdom United Kingdom
121152
United States United States
3991822
Unknown Country Unknown Country
2177387
Vietnam Vietnam
1013

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
1
Finland Finland
1
Germany Germany
121153
India India
24296
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Ukraine Ukraine
7876329
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
362950
Unknown Country Unknown Country
12
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kucher_agricultural_enterprises_mmi_2017_3_43_52.pdf 398,15 kB Adobe PDF 8384747

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.