Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66100
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Evaluation of the effectiveness of social capital usage
Other Titles Оцінка ефективності використання соціального капіталу
Оценка эффективности использования социального капитала
Authors Korzh, N.
Sokolovska, V.
Ivanchenko, H.
Keywords social capital
соціальний капітал
социальный капитал
consumer capital
споживчий капітал
потребительский капитал
organizational capital
організаційний капітал
организационный капитал
corporate social responsibility
корпоративна соціальна відповідальність
корпоративная социальная ответственность
public relations
зв’язки з громадськістю
связи с общественностью
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66100
Publisher Sumy State University
License
Citation Korzh, N. Evaluation of the effectiveness of social capital usage [Текст] = Оцінка ефективності використання соціального капіталу / N. Korzh, V. Sokolovska, H. Ivanchenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 60-68. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-06.
Abstract The paper proposes a resource approach to the assessment of social capital. For each component of corporate capital it was determined a list of indicators of quantitative and qualitative assessment and evaluation criteria. It was made a complex analysis of its components: consumer and organizational capital on the example of food industry enterprises in Ukraine. It gave the opportunity to determine the levels of efficiency of social dimension of corporate capital.
У статті запропоновано ресурсний підхід до оцінювання соціального капіталу. Для кожної складової корпоративного капіталу було визначено перелік показників кількісної та якісної оцінки та критерії оцінювання. Здійснено комплексний аналіз його складових: споживчого та організаційного капіталів на прикладі підприємств харчової промисловості України. Це дозволило визначити рівні ефективності соціальної складової корпоративного капіталу.
В статье рассматривается ресурсный подход к оценке социального капитала. Для каждой составляющей социального капитала был определен перечень показателей количественной и качественной оценки и критерии оценки. Осуществлен комплексный анализ его составляющих: потребительского и организационного капиталов предприятий пищевой промышленности Украины. Это позволило определить уровни эффективности социальной составляющей социального капитала.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
82
United Kingdom United Kingdom
274
United States United States
183
Unknown Country Unknown Country
5
Vietnam Vietnam
549

Downloads

Brazil Brazil
1
Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
72
United Kingdom United Kingdom
1
Unknown Country Unknown Country
4
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Korzh_Sokolovska_ Ivanchenko_mmi_2017_3_60_68.pdf 445,7 kB Adobe PDF 80

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.