Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66103
Title: Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach
Other Titles: Маркетинговий аудит інноваційної діяльності підприємств
Маркетинговый аудит инновационной деятельности предприятий
Authors: Balyk, U.
Kolisnyk, M.
Keywords: audit
аудит
marketing
маркетинг
innovation activity
інноваційна діяльність
инновационная деятельность
organizational structure
організаційна структура
организационная структура
innovative potential
інноваційний потенціал
инновационный потенциал
efficiency
ефективність
эффективность
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Balyk, U. Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach [Текст] = Маркетинговий аудит інноваційної діяльності підприємств / U. Balyk, M. Kolisnyk // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 87-95. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-09.
Abstract: The essence, objectives and peculiarities of marketing audit of innovation activity of enterprises have been identified. A methodical approach to conduction of an audit at enterprises involved in the innovation activity was proposed, based on the Ukrainian legal framework concerning auditing activity and analysis of theoretical and applied studies on marketing audit. A system of indices for the evaluation of efficiency of innovation marketing was developed.
Визначено суть, завдання та особливості маркетингового аудиту інноваційної діяльності підприємств. Базуючись на нормах вітчизняного законодавства про аудиторську діяльність та аналізі теоретико-прикладних досліджень маркетингового аудиту запропоновано методичний підхід до проведення маркетингового аудиту на підприємствах, які здійснюють інноваційну діяльність. Сформовано систему показників оцінювання ефективності маркетингу інновацій.
Определена суть, задачи и особенности маркетингового аудита инновационной деятельности предприятий. Основываясь на нормах отечественного законодательства об аудиторской деятельности и анализе теоретико-прикладных исследований маркетингового аудита предложен методический подход к проведению маркетингового аудита на предприятиях, осуществляющих инновационную деятельность. Сформирована система показателей оценки эффективности маркетинга инноваций.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66103
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other18
Germany1
EU1
Ukraine1
United States3
Downloads
Other9
China2
Germany1
EU1
Russia1
Ukraine7


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Balyk_Kolisnyk_mmi_2017_3_87_95.pdf402.73 kBAdobe PDF21Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.