Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66154
Title: Models of innovative product distribution: global PC sales market
Other Titles: Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів
Модели распространения инновационного продукта: глобальный рынок продаж компьютеров
Authors: Oliinyk, Viktor Mykhailovych 
Keywords: innovation models
generations of innovation models
innovation management
forecasting
price function
інноваційні моделі
покоління інноваційних моделей
інноваційний менеджмент
прогнозування
функція ціни
инновационные модели
поколения инновационных моделей
инновационный менеджмент
прогнозирование
функция цены
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Oliinyk, V. Models of innovative product distribution: global PC sales market [Текст] = Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів / V. Oliinyk // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 15-26. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-01
Abstract: The article considers various models of the distribution of an innovative product. Models based on the Bass model are proposed, taking into account external socio-economic factors. The commodity price function is considered, taking into account the rate of its cost reduction. Numerical results of sales of computers are received, taking into account the change in its price. Based on the results obtained from the two models, a forecast is made for the future unit sales to the global PC market (2017–2020).
У статті розглядаються різні моделі поширення інноваційного продукту. Пропонуються моделі, засновані на моделі Басса, з урахуванням зовнішніх соціально-економічних чинників. Розглядається функція ціни товару, що враховує темп зменшення його вартості. Отримано чисельні результати продажів комп'ютерів, з урахуванням зміни його ціни. На підставі результатів, отриманих за двома моделями, робиться прогноз майбутніх продажів комп'ютерів (2017–2020).
В статье рассматриваются различные модели распространения инновационного продукта. Предлагаются модели, основанные на модели Басса, с учетом внешних социально-экономических факторов. Рассматривается функция цены товара, учитывающая темп уменьшения его стоимости. Получены численные результаты продаж компьютеров, с учетом изменения его цены. На основании результатов, полученных по двум моделям, делается прогноз будущих продаж компьютеров (2017–2020).
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66154
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other17
Germany1
United States2
Downloads
Other7
China1
Germany1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Oliinyk.pdf523.55 kBAdobe PDF9Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.